Polregio poszukuje operatora komunikacji zastępczej na linii do Buska. Usługa ma być realizowana czterema pojazdami od początku września do 11 listopada. W tym czasie zarządca infrastruktury będzie wykonywał na linii kolejne prace modernizacyjne.
Autobusy mają zastępować pociągi na trasie Włoszczowice – Busko Zdrój. Przewozy mają być tam wykonywane od 3 września do 11 listopada bieżącego roku. Przewidywany przebieg autobusów wyniesie w tym czasie 17 500 wozokilometrów bez doliczania przejazdów między bazą a przystankiem początkowym i końcowym.
Przewozy mają być wykonywane co najmniej czterema pojazdami o pojemności nie mniejszej, niż 50 miejsc siedzących. Autobusy muszą mieć sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Najwcześniejszy dopuszczalny rok produkcji pojazdów to 2014. Wskazane, choć nieobowiązkowe, jest wyposażenie autobusów w lokalizatory GPS.
Oferty można składać jeszcze przez tydzień (do 8 sierpnia). Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena.
W opisie zamówienia pojawia się sformułowanie „w związku z modernizacją linii kolejowej nr 25”, co jednak wydaje się oczywistą omyłką (odcinek Włoszczowice – Busko jest częścią linii 73, która z linią 25 nie ma nawet punktu stycznego). Jak
dowiedzieliśmy się w PKP PLK już w czerwcu, zarządca infrastruktury planuje częściową wymianę toru i zmianę kategorii przejazdów kolejowo-drogowych na linii kolejowej nr 73.
– Działania m. in. z wykorzystaniem pociągu do potokowej wymiany nawierzchni obejmą odcinek ok. 15 km linii kolejowej. Dodatkowo wykonawcy pracować będą przy dwóch przystankach osobowych: Kije i Grochowiska. Efektem prac będzie podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 100 km/h. Dzięki zastosowaniu toru bezstykowego oraz wymianie nawierzchni na 8 przejazdach kolejowo-drogowych wzrośnie komfort i bezpieczeństwo podróży – uzupełnia teraz Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Jak dodaje, prace raczej nie wpłyną na ruch towarowy, który na linii 73 odbywa się głównie między Sitkówką Nowiny a Włoszczowicami.