PKP PLK zleciły Torpolowi zadanie dodatkowe, związane z modernizacją linii 52 między Lewkami a Hajnówką. Przejazd kolejowy za stacją w Hajnówce zyska dzięki niemu nowe urządzenia zabezpieczające. Ruch pasażerski na linii 52 ma zostać przywrócony w grudniu, półtora roku później niż planowano.
Zadanie będzie realizowane w trybie „projektuj i buduj”. Polega ono na zabezpieczeniu przejazdu kolejowo-drogowego kategorii A, położonego w km 26,565 linii (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 685 w Hajnówce na wschód od stacji), oraz na montażu urządzeń stwierdzania końca pociągu na torze nr 12 stacji Hajnówka. Zamówienie zostało udzielone z wolnej ręki Torpolowi na prawach zamówienia podobnego. Możliwość zlecenia tego typu prac przewidziano w umowie dotyczącej zadania podstawowego. PKP PLK zapłaci za jego realizację ze środków własnych.
Firma wygrała przetarg na modernizację odcinka Lewki – Hajnówka
w czerwcu 2017 r.. Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni na całym odcinku, budowę nowych peronów na stacji Hajnówka oraz na przystankach Lewki, Morze, Stare Berezowo, Chytra i Orlanka, a także budowę nowego przystanku w Mikłaszach. Według rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca już w marcu bieżącego roku
zaawansowanie prac przekraczało 90%. Początkowo zakończenie prac zakładano na połowę 2019 roku.
Przywrócenie zawieszonego w 1994 r. ruchu pasażerskiego
zaplanowano (po przesunięciach) na ostatni kwartał bieżącego roku. Saorząd województwa przewiduje uruchomienie bezpośrednich pociągów Regio Białystok - Hajnówka. Już w październiku 2018 r. na odcinek powróciły natomiast po długiej przerwie
pociągi towarowe, które wykorzystywały go jako objazd dla zamkniętego odcinka Czeremcha – Hajnówka.