Pomimo deklaracji wykonawcy, wciąż nie zakończyły się prace przy przejściach podziemnych na linii nr 447 Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. W ten weekend ruch pociągów jest utrudniony przez roboty.
We wrześniu z trzytygodniowym opóźnieniem
otwarto zamkniętą przez ponad rok linię nr 447 Warszawa – Grodzisk. W październiku PKP PLK poinformowała, że przejścia podziemne pod torami linii 447 zostaną otwarte
dopiero w I kwartale 2019 roku.
W ostatnich tygodniach kilkukrotnie otrzymywaliśmy od czytelników uwagi
dotyczące braku postępu prac przy przystankach, czemu zaprzeczała PKP PLK. Potem prace wznowiono, a w ciągu ostatniego tygodnia przejścia zostały otwarte; dalej trwają jednak roboty wykończeniowe, co widać m.in. na
zdjęciach dziennikarza Macieja Jaszczuka.
Wykonawca umożliwił przejście tunelami na przystankach linii 447: Warszawa Włochy, Warszawa Piastów, Warszawa Ursus poza stacją Pruszków i Milanówek. Przygotowuje się do udostępnienia przejścia na przystanku Parzniew.
Przewoźnicy poinformowali w piątek (29 marca), że z powodu prac wykonawcy 30 i 31 marca będą utrudnienia w ruchu pociągów na odcinku Warszawa Włochy – Pruszków. Będzie mniej pociągów, a pasażerów wozić będą autobusy zastępczej linii ZS1. W trakcie prac część pociągów SKM linii S1 kursuje na trasie skróconej Otwock – Warszawa Zachodnia. Niektóre pociągi SKM i KM dojeżdżające do Pruszkowa będą omijały stacje Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Warszawa Ursus-Niedźwiadek i Piastów. Nie mamy jeszcze informacji z PLK, czym spowodowane są utrudnienia.
To nie będą zresztą ostatnie utrudnienia na tej linii. Jak informuje Karol Jakubowski z PKP PLK, między kwietniem a czerwcem wykonane zostaną zaplanowane, wpisane w rozkład jazdy, końcowe prace przy regulacji sieci trakcyjnej i torów pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim, Pruszkowem a Warszawą Włochami.