Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 447 dalej niegotowa. Kolejne zmiany rozkładu i dziura na peronie w Milanówku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 447 dalej niegotowa. Kolejne zmiany rozkładu i dziura na peronie w Milanówku
Fot. Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej
Teoretycznie zakończony we wrześniu ubiegłego roku remont obciążonej ruchem linii 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego wciąż trwa. W tym tygodniu pasażerów w Milanówku zaskoczyła wyrwa w peronie. W kolejnych zaskoczą ich duże zmiany rozkładu jazdy.

Umowa na modernizację linii 447 została podpisana w kwietniu 2017 roku. Prace miały się zakończyć w grudniu 2018 roku, a zasadnicze utrudnienia – trzy miesiące wcześniej. Specjalnie w tym celu zamknięto dwutorowo linię kolejową. Otwarcie linii jednak opóźniło się, potem oddano ją bez pełnej funkcjonalności a co najgorsze – do dziś pasażerowie nie mogą korzystać z przejść podziemnych. Wykonawca udostępnił je w kwietniu ale jako tymczasowe przejścia przez plac budowy. Nie wydaje się to rozwiązaniem do końca bezpiecznym:
PKP PLK wyjaśniała, że opóźnienie w pracach na linii 447 wynikało z wykrycia niezmapowanych kabli oraz interwencji konserwatora zabytków w Pruszkowie i Warszawie Włochach. To jednak nie wyjaśnia, dlaczego nie są gotowe przejścia podziemne w pozostałych lokalizacjach (np. Warszawa Ursus, Piastów, Brwinów...), gdzie konserwator nie interweniował. Kwestią ewentualnych kar umownych ma się zajmować po zakończeniu realizacji kontraktu.

Przewoźnicy i pasażerowie co jakiś czas nękani są utrudnieniami w ruchu, choć PKP PLK zapewnia że "prace nie wpływają na realizację rozkładu jazdy". To absurdalne wręcz tłumaczenie, skoro pojawia się nawet komunikacja zastępcza. Z kolei na początku tego tygodnia monitorujące inwestycję Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej poinformowało, że zdjęto część płyt z czynnej krawędzi peronowej w Milanówku.

Jak relacjonują społecznicy, następnego dnia ustawiono wskaźniki "skracające" peron. - Sytuacja przedstawiona na zdjęciu związana jest z przygotowaniami wykonawcy do budowy zadaszenia nad wyjściem z przejścia podziemnego. Mimo zabytkowego charakteru, badanie konstrukcji zadaszenia wykazało zły stan techniczny obiektu i konieczność rozbiórki - tłumaczy Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.- Wykonawca przygotowuje teren do odbudowy zadaszenia w kształcie i formie zbliżonej do wcześniejszego i uzgodnionego z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków - dodaje.

Przejścia podziemne na koniec sierpnia, w Milanówku jeszcze później


Zdaniem społeczników, na skróconym peronie nie zmieszczą się pociągi Kolei Mazowieckich złożone z dwóch jednostek Impuls. – Aby nie uszkodzić elementów, zdemontowano płyty peronowe. Prace są zabezpieczone przed dostępem pasażerów, a skrócenie krawędzi peronowej nie utrudnia przyjmowania najdłuższych składów, które zatrzymują się na tym przystanku – nie zgadza się przedstawiciel PKP PLK. Jak informuje, prace zaplanowano do końca września. Po ich zakończeniu złożony zostanie wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla całego przejścia podziemnego.

Według informacji przedstawiciela PKP PLK, w przejściach podziemnych na pozostałych przystankach, w tym w Piastowie, montowany jest system informacji pasażerskiej i monitoring. – Trwają odbiory techniczne wind. Po ich zakończeniu PLK skierują wniosek o pozwolenie na użytkowanie. Udostępnienie przejść podróżnym planowane jest do końca sierpnia – informuje Janduła. To dokładnie rok po pierwotnym terminie.

Aktualizacja: Kolejna zmiana rozkładu. I jeszcze jedna

Koleje Mazowieckie przypominają, że z powodu modernizacji linii nr 447 do Grodziska Mazowieckiego część pociągów Kolei Mazowieckich kursuje z pominięciem niektórych przystanków na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Przewoźnik informuje, że w związku z pracami rozkład jazdy pociągów zmieni się znacząco od 22 lipca (poniedziałek), a następnie od 29 lipca (poniedziałek). Ze zmianami można zapoznać się tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5