PKP PLK poinformowały o kolejnym przesunięciu terminu oddania do użytku fragmentu linii 285, od Wrocławia, przez Sobótkę do Świdnicy. Jeszcze w październiku spółka twierdziła, że na ten odcinek pociągi będą mogły wrócić w grudniu tego roku. Teraz nastąpiło kolejne przesunięcie tego terminu, na marzec 2022 roku. Wg. pierwszych planów linia miała być gotowa do użytku z końcem 2020 roku.
Niestety po raz kolejny nastąpiło przesunięcie terminu oddania do użytku fragmentu linii 285 od Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Poinformował nas o tym Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
– Wydłużyła się realizacja dodatkowych prac na stacji Kobierzyce. Zakres robót rozszerzono ze względu na przygotowanie połączenia linii Wrocław – Świdnica z planowaną do uruchomienia trasą do Piławy Górnej. Wykonawca potrzebuje także więcej czasu na sprawdzenie radiołączności dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na trasie Wrocław – Świdnica i wzmocnienie nasypu na odcinku Sobótka - Świdnica. Dłuższy czas prac realizowanych przez wykonawcę powoduje, że rozpoczęcie jazd próbnych przez przewoźnika będzie w późniejszym terminie. Tym samym możliwość wznowienia regularnych połączeń Wrocław – przez Sobótkę do Świdnicy przewidywana jest w pierwszym kwartale 2022 r. Dotychczas przywrócenie przejazdów planowane było w połowie grudnia 2021 roku – mówi Siemieniec.
Jest to
kolejne przesunięcie terminu, w którym na trasę wrócą pociągi pasażerskie. Wg. pierwszych założeń z 2019 roku, trasa miała być oddana do użytku z końcem 2020 roku. Następnie mówiono o terminie połowy grudnia 2021 roku, a obecnie już o marcu przyszłego roku. Tak więc opóźnienie sięgnie 15 miesięcy. Specjalnie na tą trasę zakupiono hybrydowe pociągi Impuls, których oficjalna
premiera odbyła się kilka tygodni temu.Rzecznik PKP PLK konieczność wykonania dodatkowych prac na stacji w Kobierzycach zmianami koncepcji. – Plany rozwoju kolei - budowy drugiego toru na odcinku Wrocław - Kobierzyce oraz reaktywacji linii z Kobierzyc w kierunku Łagiewnik Dzierżoniowskich i Piławy Górnej (nr 310) wymagały rozszerzenia zakresu prac. Na stacji w Kobierzycach układ torów został gruntowanie przeprojektowany i jest przebudowywany. Dwukrawędziowy peron i nowa mijanka zapewnią możliwość obsługi większej liczby połączeń – kończy Siemieniec.
Jeszcze w październiku tego roku
PKP PLK twierdziła, że pierwsi podróżni dotrą pociągiem do Sobótki i Świdnicy w grudniu tego roku.