Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 25: Zbliżają się prace na kolejnych odcinkach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 25: Zbliżają się prace na kolejnych odcinkach
fot. PKP PLKStacja Mielec
Swietelsky Rail wygrał przetarg na rewitalizację linii 25 między Padwią a Mielcem. Jednocześnie PKP PLK otworzyły oferty w postępowaniu na prace na odcinku Bodzechów – Sandomierz na tej samej linii. Tu jednak żadna oferta nie mieści się w kosztorysie.

Przedmiot rozstrzygniętego przetargu to wykonanie robót budowlanych na odcinku Padew – Mielec. Zadanie jest częścią rewitalizacji podkarpackiego odcinka linii Roboty będą prowadzone między km 275,300 a 290,986. Projekt zakłada przywrócenie prędkości konstrukcyjnej (120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych). Usunięcie istniejących ograniczeń prędkości będzie wymagało kompleksowej wymiany nawierzchni oraz części urządzeń sterowania ruchem. Rozjazdy mają być ogrzewane elektrycznie.

Chorzelów znów będzie stacją

Sześć przepustów ma zostać naprawionych, a osiem – rozebranych i wybudowanych od nowa. Perony w Jaślanach, Tuszowie Narodowym i Chorzelowie mają zostać zmodernizowane i wyposażone w system głosowej informacji pasażerskiej. Zaplanowano też budowę nowego toru nr 3 na przystanku Chorzelów, który odzyska tym samym rangę stacji. Przewidziano likwidację kilku przejazdów kategorii D. Niektóre inne skrzyżowania kolejowe mają otrzymać zmienioną (w kilku przypadkach – obniżoną) kategorię.

Zadaniem wykonawcy będzie ponadto budowa wiaduktu drogowego w km 289,400, przekraczającego linię oraz równoległą do niej ul. Sienkiewicza. Obiekt – w niektórych miejscach dokumentacji określany błędnie jako „wiadukt w ciągu ul. Sienkiewicza” – zastąpi przejazdy kategorii D w ciągu ul. Kosmonautów i Orlej. Zamawiający zastrzegł sobie prawo udzielania na rewitalizowanym odcinku zamówień podobnych w kilku branżach.

Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena. Po raz kolejny widać tu rosnącą determinację firm budowlanych w walce o malejącą liczbę kontraktów kolejowych: o zamówienie ubiegało się aż 16 podmiotów. Oprócz Swietelsky Rail oferty złożył także Torpol, PNUiK Kraków, Skanska, Track Tec Construction, PORR, Roverpol, Budimex, Infra Silesia, Intercor, Trakcja, Strabag, ZUE, Aldesa Construcciones Polska, Domost oraz Intop Warszawa.

Bodzechów – Sandomierz: przekroczony kosztorys

Zbliża się też termin wyboru wykonawcy dla rewitalizacji odcinka Bodzechów – Sandomierz. W przetargu wzięło udział pięciu oferentów. Zwraca uwagę duża rozpiętość cen: najtańsza oferta (Intop Warszawa) kosztuje brutto 45 856 067,25 zł, a najdroższa (PBW Inżynieria Jacek Garbacz) – 92 804 989,79 zł. Pozostali oferenci to: ZUE, Sarinż oraz Nowak Mosty. Żadna z ofert nie mieści się w kosztorysie inwestora (32 633 499,49 zł brutto). Wszystkie ceny podano dla zamówienia podstawowego.

Zakres zamówienia obejmuje prace na obiektach inżynieryjnych (łącznie 17) oraz budowę drogi w gminie Brody. Przewidziano dwa zamówienia dodatkowe w ramach prawa opcji. Pierwsze z nich obejmuje roboty przy kolejnych 25 obiektach, drugie – remont mostu na Wiśle w km 235,682.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5