Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 25: Tor wyremontowany, ale pociągi jadą... 50 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 25: Tor wyremontowany, ale pociągi jadą... 50 km/h
Fot. WM4034, CC BY-SA 3.0
Choć jeden z torów linii 25 między Ćmielowem a Sandomierzem jest już ukończony, pociągi rozwijają na nim o ponad połowę niższą prędkość, niż to technicznie możliwe. Powodem jest konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas prac realizowanych na drugim torze – tłumaczy PKP PLK. Zarządca infrastruktury dodaje, że nie wszystkie prace zakończą się w obecnym rocznym rozkładzie jazdy.

O sprawie poinformował w mediach społecznościowych ekspert infrastruktury kolejowej Piotr Malepszak. – Od Ćmielowa aż pod Sandomierz 30 km toczenia się 50 km/h na nowym torze nr 1, przy zamkniętym drugim – napisał. W jego ocenie zarządca infrastruktury nie korzysta z efektów wykonanych już prac. Podwyższenie prędkości pozwoliłoby tymczasem poprawić przepustowość linii oraz skrócić czas przejazdu, przynosząc korzyści przewoźnikom i pasażerom.
Jak informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, przyczyną ograniczenia jest trwająca przebudowa drugiego toru. – Obecnie na tym odcinku linii kolejowej nr 25, ze względu na prowadzone prace budowlane, występują ograniczenia prędkości do 80 km/h (tor nr 1) oraz 100 km/h (tor nr 2). Natomiast ze względów bezpieczeństwa w trakcie prowadzonych robót w torze czynnym obowiązuje maksymalna prędkość do 50 km/h – wyjaśnia.

Po modernizacji docelowa prędkość na obu torach będzie wynosić 120 km/h. – Przed modernizacją maksymalne prędkości dla toru numer 1 wynosiły 50 km/h, a dla toru numer 2 – 110 km/h – stwierdza Hamarnik (to prawdopodobnie pomyłka, bo nawet ograniczenie prędkości jest do 80 km/h - przyp. JM).

Jak zauważa Piotr Malepszak ograniczenie prędkości na całym trzydziestokilometrowym odcinku to bardzo duże straty czasowe dla przewoźników i pasażerów. - Ograniczenie prędkości powinno być wprowadzane punktowo - tam gdzie toczą się prace; roboty realizowane są tylko w kilku lokalizacjach - podkreśla.

Zakończenie głównych prac budowlanych jest planowane na grudzień 2023 roku (inwestycja ma dwa lata opóźnienia, o czym pisaliśmy szerzej tutaj). O kilka tygodni dłużej – według Hamarnika – potrwają prace uzupełniające przy niektórych obiektach inżynieryjnych na odcinku Bodzechów – Sandomierz.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5