Tuż za granicami Końskich może powstać przystanek kolejowy Czerwony Most. Inwestycja ma być częścią modernizacji linii 25 na odcinku Tomaszów – Skarżysko, o którą zabiegają samorządy województw: świętokrzyskiego i łódzkiego. Na razie nie są znane bliższe szczegóły – szczegółowy projekt i kosztorys powstanie, jeśli uda się pozyskać fundusze z programu Kolej Plus.
Przystanek o nazwie Czerwony Most powstanie w km 106,865 linii 25. Jego budowa ma być częścią
połączonej z elektryfikacją modernizacji linii między Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem Kamienną.
– Zasadność budowy tego przystanku wynika z dokonanych analiz w zakresie dostosowania lokalizacji punktów obsługi podróżnych do istniejących potrzeb, przy uwzględnieniu m. in. odległości międzyprzystankowych, potencjału ludnościowego i gospodarczego w bezpośrednim zasięgu dojścia pieszego, a także możliwości realizacji miejsca przesiadkowego – wyjaśnia Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Wspomniane analizy były częścią studium opracowanego na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w partnerstwie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego i skonsultowanego z władzami Gminy Końskie i Powiatu Koneckiego, a także z mieszkańcami okolicy.
Inwestycja została zgłoszona przez świętokrzyski i łódzki urzędy marszałkowskie do Programu Kolej+. – Należy podkreślić, że powyższy projekt jest projektem dokumentacyjnym i nie obejmuje realizacji robót budowlanych ze środków Programu Kolej+ – zastrzega przedstawiciel PKP PLK.
Do decyzji o modernizacji linii i budowie przystanku droga jest jeszcze daleka. Listę projektów możliwych do realizacji w ramach programu Kolej+ musi jeszcze zaakceptować Ministerstwo Infrastruktury. – Ogłoszenie wyników naboru do Programu Kolej+ jest uwarunkowane otrzymaniem stosownych decyzji i na chwilę obecną nie jest możliwe wskazanie, które projekty ostatecznie się zakwalifikują – podkreśla nasz rozmówca. Dopiero po ewentualnym zakwalifikowaniu zostanie opracowany szczegółowy kosztorys inwestorski, w którym zostanie określony dokładny koszt budowy przystanku.
O wstępnych propozycjach zwiększenia liczby punktów zatrzymania na linii 25
pisaliśmy przed kilkoma miesiącami.