PKP SA rozbierze 11-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 224 Czerwonka – Sągnity, która od lat pozostaje wyłączona z użytkowania. W jej miejscu samorząd chce zbudować ścieżkę rowerową.
Przedmiotem kolejnego postępowania na sprzedaż złomu, prowadzonego przez PKP SA, jest linia kolejowa nr 224 Czerwonka – Sągnity w województwie warmińsko-mazurskim od km 46,470 do km 57,750, czyli na odcinku rozpoczynającym się za Nerwikami, przez Kanie Iławieckie, do Górowa Iławieckiego. – Na terenach po rozebranej linii powstanie ścieżka rowerowa. Część gruntów została już przekazana na rzecz powiatu lidzbarskiego. Rozmowy na temat przekazania pozostałych terenów wciąż trwają – informuje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA.
Linia kolejowa nr 224 o długości 81,1 km łączyła Czerwonkę z Korniewem w obwodzie kaliningradzkim. Oddano ją do użytku w 1898-1899 r. Jeszcze przed 1945 r. rozebrano odcinek Sągnity – Korniewo. W 1991 r. wycofano ruch pasażerski z odcinka Lidzbark Warmiński – Sągnity, a pięć lat później z dalszego odcinka Czerwonka – Lidzbark Warmiński. W 2007 r. rozebrano odcinek Górowo Iławieckie – Sągnity, a w zeszłym roku Minister Infrastruktury i Rozwoju wyraził zgodę na likwidację 11-kilometrowego odcinka, który jest teraz przedmiotem przetargu.
To nie koniec rozbiórek. We wrześniu PKP SA podpisały umowę na sprzedaż złomu z
linii kolejowej 307 na odcinku Kępno – Kępno Zachód.