PKP PLK stopniowo poprawiają stan infrastruktury na linii łączącej województwo łódzkie z południowym Mazowszem. Spółka poszukuje wykonawcy nowej sieci trakcyjnej na kolejnym odcinku. Sieć nie była tam wymieniana od czasu elektryfikacji linii w połowie lat 70. ubiegłego wieku.
Ogłoszone przez zarządcę infrastruktury postępowanie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej nad torami o łącznej długości ok. 40 km. Prace będą prowadzone nad jednym torem na odcinkach: Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Dla odcinka Drzewica – Przysucha
osobny przetarg ogłoszono jeszcze w ubiegłym roku. Po zakończeniu prac prędkość maksymalna dla pociągów elektrycznych na kolejnym odcinku trasy Łódź/Koluszki – Radom wzrośnie do 120 km/h.
Jak informują PKP PLK, zakładany koszt robót wynosi ok. 46 mln zł. Właśnie cena będzie jedynym kryterium wyboru wykonawcy. Oferty w przetargu można składać do 16 czerwca. Oferenci będą związani propozycjami przez 3 miesiące od tej daty.
Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec informuje, że wymiana sieci trakcyjnej na pierwszym, ok. 10-kilometrowym odcinku Drzewica – Przysucha jest planowana w terminie od sierpnia do października bieżącego roku. Pozostałe prace będą wykonywane stopniowo w latach 2022-2023. – Fazowanie (podział na etapy) prac związanych z wymianą sieci trakcyjnej na linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom pozwala na utrzymanie sprawnych połączeń między Radomiem a Centralną Magistralą Kolejową, Koluszkami i Łodzią – wyjaśnia nasz rozmówca.
Jak dodaje, w najbliższych latach zarządca infrastruktury zamierza kontynuować „prace związane z podnoszeniem komfortu podróży dla pasażerów na linii Tomaszów Mazowiecki – Radom”. Nie podaje jednak szczegółów tych zamierzeń. Dotychczas wyremontowano stacje i przystanki: Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. PKP PLK poprawiły warunki obsługi pasażerów także w Tomaszowie Mazowieckim. Między Tomaszowem a Radomiem przeprowadzono też prace torowe.