Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 207: Do końca roku przywrócenie ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 207: Do końca roku przywrócenie ruchu
fot. Karina Pietuszyńska - Own Work, CC BY-SA 3.0, Wikimedia CommonsDworzec w Kwidzynie
Odcinek Malbork – Kwidzyn zostanie oddany po modernizacji do użytku pod koniec bieżącego roku – zapewniają PKP PLK. Wykonawca koncentruje teraz prace na stacjach Kwidzyn i Ryjewo. Wykonanie zasadniczej części prac, umożliwiającej wznowienie ruchu, ma nastąpić z rocznym opóźnieniem w stosunku do pierwotnych planów – pod koniec bieżącego roku.

Według Przemysława Zielińskiego z biura prasowego PKP PLK znaczna część robót jest już ukończona. – W Kwidzynie gotowa jest konstrukcja nowego przejścia podziemnego wraz z wyjściami na perony oraz szybami windowymi nowego przejścia podziemnego, które połączy budynek dworca z dwoma peronami – podaje przykład. Trwa układanie okładzin granitowych na schodach i płytek ceramicznych na ścianach przejścia. – Gotowa jest konstrukcja obu peronów, które są wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Montowane jest nowe, energooszczędne oświetlenie LED. Wyremontowano dwie zabytkowe wiaty, które ochronią podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Gotowy jest nowy układ torowy stacji – wylicza. W Kwidzynie ułożono prawie 8 km nowych torów i zamontowano 29 rozjazdów. Trwają też prace wykończeniowe w budynku nowej nastawni.

Co jeszcze udało się zbudować?

Również na innych stacjach i przystankach powstają kolejne elementy nowej infrastruktury. Gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Gościszewie, Sztumskiej Wsi i Brachlewie wraz z pochylniami i oświetleniem. – Zamontowane zostaną jeszcze wiaty, ławki i gabloty informacyjne – uzupełnia Zieliński. W Ryjewie wykonawca ukończył plac przydworcowy oraz peron wyspowy z antypoślizgową nawierzchnią i oświetleniem. – Po ustabilizowaniu podłoża ułożono większość nowych torów oraz zabudowano 3 z 5 rozjazdów. Dodatkowy tor na stacji umożliwi sprawne mijanie się pociągów – informuje przedstawiciel inwestora.

Mniej zaawansowane są natomiast prace na stacji w Sztumie: wykonawca gromadzi tam materiały potrzebne do budowy nowego układu torowego stacji oraz peronu wyspowego. – Trwa budowa torów na dojeździe do stacji. Po wykonaniu prac ziemnych i wzmocnieniu gruntu oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń rozpocznie się układanie torów i rozjazdów – zapowiada Zieliński.

Między Malborkiem a Kwidzynem wymieniono dotychczas prawie 32 km torów (mają one umożliwiać po modernizacji jazdę z prędkością 120 km/h). – Prowadzone są prace okołotorowe, związane z regulacją odwodnienia oraz profilowaniem skarp. Pod Kwidzynem i pod Malborkiem na łącznej długości 1,5 km wykonawca wzmacnia podtorze – kontynuuje przedstawiciel PKP PLK. Wykonawca deklaruje zakończenie zasadniczych prac budowlanych i przywrócenie ruchu pociągów do końca bieżącego roku.

Między Malborkiem a granicą województwa PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują 70 km torów. Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut.

Trzy lata od podpisania kontraktu

Umowę w sprawie modernizacji linii 207 na odcinku Malbork – Grudziądz podpisano przed trzema laty. Kontrakt o wartości netto 212 mln zł (w tym 85% z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego) zdobyło konsorcjum NDI SA i Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego. Wykonawca zapowiadał zakończenie prac jesienią 2019 r. Wkrótce jednak zaczęły pojawiać się sygnały o problemach na placu budowy, wywołanych – według NDI – nieprawidłowościami w rozliczeniach z zamawiającym oraz wewnątrz konsorcjum. W maju ubiegłego roku pracownicy NDI zeszli z placu budowy. Protest zapowiedzieli też podwykonawcy. Tempo inwestycji budzi krytykę mieszkańców regionu, w tym – jednego z posłów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5