PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały zadanie dotyczące za zaprojektowania linii zasilających do podstacji trakcyjnych w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew – Czersk”.
Na początku lipca PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o zleceniu Gdańskiemu Transprojektowi wartego 3,9 mln złotych netto „zamówienia podobnego” w zakresie wykonania dokumentacji projektowej dla przyszłego zasilania odcinka linii kolejowej między Tczewem a Czerskiem. Chodzi o zaprojektowanie podstacji trakcyjnych w Starogardzie Gdańskim, w Kaliskach, Czersku, Dębowcu oraz kabin sekcyjnych w Zwierzyńcu i Piesienicach. Opracowane ma zostać umiejscowienie linii zasilających 15/110 kV do wspomnianych podstacji trakcyjnych wraz z niezbędnym branżowym wyposażeniem, układem sterowania i monitoringiem, budowę kabli zasilaczy sieci trakcyjnej i kabli powrotnych oraz kabli sterowania łącznikami sieci trakcyjnej. PKP PLK tak wyjaśnia zasadność przekazania zamówienia Transprojektowi.
– Projektowanie oraz budowa układu zasilania będzie toczyć się równolegle z modernizacją linii nr 203, aby po zakończeniu wszystkich prac możliwy był do oddania do eksploatacji w pełni zmodernizowany i zelektryfikowany odcinek linii. Projekt jest zaplanowany do realizacji do końca 2027 r. Przygotowanie dokumentacji projektowej finansowane jest z budżetu państwa, natomiast roboty budowlane planowane są do realizacji przy współfinansowaniu ze środków unijnych. Projekt na obecnym etapie ubiega się o uzyskanie dofinansowania – napisał Przemysła Zieliński z biura prasowego PKP PLK.
Jak dodaje, w 2019 r. zakończono przygotowanie Studium Wykonalności dla odcinka Chojnice – Czersk, w ramach którego przewidziano modernizację tego odcinka linii wraz z jego elektryfikacją. Ponadto w obecnej perspektywie finansowej prowadzono prace przygotowawcze także w ramach poniższych projektów:
1. Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i liniach stycznych oraz chojnickim węźle kolejowym; 2. Prace na liniach kolejowych 18 i 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wielkopolski – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn; 3. Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż - Gorzów Wielkopolski.
W ramach obecnie prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe działań planistycznych na perspektywę finansową 2021 – 2027, rozważane są projekty obejmujące linię kolejową nr 203 Tczew – Kostrzyn, przy czym należy mieć na uwadze, że ostateczna lista przyszłych projektów przyjętych do realizacji (a tym samym poszczególnych odcinków linii nr 203) będzie uwarunkowana decyzjami dotyczącymi finansowania projektów kolejowych w perspektywie finansowej 2021 – 2027 oraz wielkością dostępnego budżetu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.