Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 201: Droższy projekt od MGGP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 201: Droższy projekt od MGGP
fot. Roman Czubiński
PKP PLK zapłacą projektantowi modernizacji linii 201 między Maksymilianowem a Kościerzyną o ponad 10 mln zł więcej. Przyczyną były wprowadzone w trakcie obowiązywania kontraktu zmiany parametrów linii, obejmujące – między innymi – dobudowę drugiego toru na jednym z odcinków i podwyższanie dopuszczalnej prędkości. Część zmian miała związek z komponentem kolejowym CPK.

Jak tłumaczy inwestor, podczas realizacji umowy wyszła na jaw konieczność wykonania dodatkowych prac projektowych. Dla odcinka Wierzchucin — Kościerzyna, wbrew początkowym założeniom, trzeba było opracować dokumentację w wariancie dwutorowym. Również posterunki ruchu musiały tam zostać dostosowane do zwiększonego ruchu, aby deklarowane cele projektu zostały osiągnięte. Ze względu na założenia „komponentu kolejowego” Centralnego Portu Komunikacyjnego należało natomiast opracować dokumentację dla wyższej prędkości maksymalnej: do 200 km/h dla pociągów pasażerskich jadących linią 131 przez stację Maksymilianowo i 160 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Korekty wymagały też rozwiązania w zakresie projektowania rozbiórki i budowy nowych obiektów inżynieryjnych.

PKP PLK zapewniają, że były to okoliczności niemożliwe do przewidzenia podczas przetargu. W efekcie wykonawca (MGGP Tarnów), z którym umowę – po długich perturbacjach – podpisano 6 listopada 2018 r., zamiast planowanych 22 086 315,79 zł brutto otrzyma 32 536 315,79 zł. Co ważne, udział MGGP w inwestycji nie zakończy się na etapie projektowania: druga faza kontraktu obejmuje usługi nadzoru autorskiego podczas budowy.

Przebudowa linii 201 – obejmująca, między innymi, jej elektryfikację – ma zapewnić alternatywny dojazd z Bydgoszczy do portów Trójmiasta. Obecny główny ciąg dojazdowy – linia 131 – coraz częściej okazuje się zbyt mało drożny. Niestety, realizacja przedsięwzięcia napotyka na poważne przeszkody. O szczegółach inwestycji, której łączny koszt szacuje się na blisko 10 mld zł, piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

Infrastruktura

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

PKP PLK 23 marca 2024

PLK oszczędziła 800 mln zł na KPO. Jak je wykorzysta?

Infrastruktura

Duża inwestycja PLK w Radomiu. Powstanie centralne archiwum

Infrastruktura

Zobacz również:

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

Infrastruktura

Ponad 62 tysiące lamp LED na kolei

PKP PLK 23 marca 2024

PLK oszczędziła 800 mln zł na KPO. Jak je wykorzysta?

Infrastruktura

Duża inwestycja PLK w Radomiu. Powstanie centralne archiwum

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5