fot. Kasper FiszerPociąg do Głogowa w Lesznie (fot. archiwalna)
PKP PLK rozpoczęły w marcu prace na dwóch odcinkach linii nr 14. Pierwsze, dotyczące jedynie mostu granicznego na Nysie Łużyckiej, już się zakończyły. Druga z inwestycji, która obejmuje odcinek Leszno – Głogów, prowadzona będzie do sierpnia i ma umożliwić wznowienie ruchu pociągów pasażerskich.
Przez pięć ostatnich dni roboczych marca pomiędzy Żaganiem a niemieckim Forst (Lausitz) kursowały autobusy zastępcze. Znacznie wydłużyło to czas przejazdu, bo zamiast niecałej godziny podróż zabierała aż ok. dwie. W związku z tym znacznym zmianom uległy także godziny odjazdów, zwłaszcza z historycznej Barści w stronę Polski, bo rozkład jazdy pociągów przewiduje niedużo czasu postoju polskiego składu na stacji końcowej w Niemczech.
Zmiany w ruchu pasażerskim dotyczą tylko odcinka granicznego
Było to związane z pracami infrastrukturalnymi na moście granicznym. – Od 25 do 29 marca remontowany był most kolejowy na Nysie Łużyckiej – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – To prace związane z utrzymaniem obiektu, które mają zapewnić bezpieczny ruch pociągów. Za ponad 40 tys. zł wymienione zostały łożyska w części podpór mostu – opisuje zakres robót. Zaznacza przy tym, że były to prace planowe, a utrudnienia zostały wcześniej założone w rozkładzie jazdy pociągów.
W marcu rozpoczęły się także prace na innym odcinku tej samej linii – pomiędzy Lesznem a Głogowem. – To również zaplanowane wcześniej roboty – zaznacza nasz rozmówca. – Zmiany w komunikacji na tym odcinku obowiązują do końca sierpnia – informuje. Dotyczą one wyłącznie ruchu towarowego, ponieważ pociągi pasażerskie na tej łączącej województwa wielkopolskie, dolnośląskie i lubuskie trasie przestały kursować w grudniu 2011 r. Później kilkakrotnie uruchamiano tam jedynie okazjonalne pociągi turystyczne.
Nacisk położony na infrastrukturę przystankową
– Efektem modernizacji będzie przywrócenie ruchu pasażerskiego – zapowiada przy tym Radosław Śledziński. Wskazuje, że w ramach inwestycji zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach Lasocice, Wschowa, Stare Drzewce i Głogówko. – Pasażerowie zyskają lepszy komfort podróży dzięki nowej nawierzchni, nowoczesnemu oświetleniu, ławkom i tablicom informacyjnym – stwierdza.
Ostatni rozkład jazdy pociągów pasażerskich na odcinku Leszno – Głogów, który obowiązywał do 10 grudnia 2011 r., zakładał pięć par połączeń, w tym dwie realizowane codziennie. Czas przejazdu na tej 45-kilometrowej trasie wynosił wówczas 59 minut. Część kursów realizowana była w relacji wydłużonej do Ostrowa Wielkopolskiego, a ofertę uzupełniała szósta para pociągów Ostrów Wielkopolski – Wschowa – Ostrów Wielkopolski obsługiwana w dni robocze w okresie roku szkolnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.