NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Limity miejsc w pociągach. Co z PKP Intercity?

| inf. pras 17.10.2020 127

Limity miejsc w pociągach. Co z PKP Intercity?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Od soboty 17 października w komunikacji publicznej obowiązuje limit pojemności - 50 proc. miejsc siedzących lub 30 proc. wszystkich. Dotyczy to też pociągów. PKP Intercity zapewnia, że będzie wydłużać składy na które zdążyło sprzedać większą liczbę biletów w przedsprzedaży.
W czwartek po południu po zakończeniu posiedzeniu Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego zorganizowana została konferencja prasowa z udziałem premiera Matusza Morawieckiego. Zapowiedziane zostały na niej nowe obostrzenia, m.in. w zakresie korzystania z transportu publicznego. Od dziś (17 października) dostępna jest tylko połowa dostępnych miejsc siedzących w pojazdach lub 30 proc. wszystkich. Nie sprecyzowano wówczas, jak będzie to wyglądać w transporcie kolejowym.

Rozporządzenie zostało opublikowane dopiero wczoraj wieczorem - i dotyczy ono całej kolei. Największe wątpliwości dotyczyły PKP Intercity, które wprowadziło kilka miesięcy temu obowiązkowe miejscówki - a jednocześnie sprzedaje dużo biletów w przedsprzedaży. Jak informuje przewoźnik, pasażerowie muszą teraz zajmować co drugie miejsce siedzące, zachowując odstęp. Jednocześnie przewoźnik podkreśla, że można zajmować dowolne miejsca w obrębie posiadanej klasy wagonu, bez względu na miejsce wskazane na zakupionym bilecie.

Można zajmować dowolne miejsca, niezależnie od miejscówki

- Obserwując zwiększone zainteresowanie połączeniami, przewoźnik będzie wzmacniał w miarę możliwości swoje pociągi dodatkowymi wagonami oraz dostosuje składy do bieżącego obłożenia w pociągach nie dopuszczając do przekroczenia limitu zajętości 50 proc. miejsc - zapowiada przewoźnik w komunikacie dodając, że nadal konieczny jest ścisły nadzór nad poziomem zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Dlatego też cały czas zastosowanie ma wprowadzona 4 czerwca br. obowiązkowa rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów.

Komunikaty na ten temat będą wygłaszane na pokładach pociągów przez drużyny konduktorskie. - Osoby, które zakupiły bilety w przedsprzedaży do 16 października br. włącznie, na przejazd  17 października i później, mogą zwrócić bilet i otrzymać pełną należność, bez potrącenia odstępnego. Pasażerów, którzy kupią bilet 17 października i później będą obowiązywać standardowe zasady zwrotów, z potrąceniem odstępnego - podaje PKP Intercity.

PKP Intercity cały czas funkcjonuje w reżimie sanitarnym, dążącym do zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym i pracownikom. Maksymalnie bezpieczne korzystanie z pociągów zapewniają zaostrzone i restrykcyjnie przestrzegane, procedury związane z codzienną obsługą taboru. Każdy skład przewoźnika jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu. Proces ten jest prowadzony na terenie całej Polski i wszystkich zakładów spółki, dzięki czemu każdy pociąg jest odpowiednio przygotowywany przed i po każdym kursie. Od marca do września 2020 wykonano ponad 225 tysięcy dezynfekcji - 175 567 dezynfekcji wagonów i 49 606 lokomotyw/członów sterowniczych EZT. Na pokładach pociągów przewoźnika obowiązuje zakrywanie ust i nosa.

Co z pozostałymi przewoźnikami?

Nowe limity obowiązują również pozostałych przewoźników. - Od soboty, 17 października w pociągach SKM (podobnie jak w pozostałych środkach Warszawskiego Transportu Publicznego) będzie mogło podróżować tyle osób, ile wynosi 30 proc. wszystkich miejsc – siedzących i stojących – w pojeździe. Połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna - mówi Kamil Migała, rzecznik SKM Warszawa. 

To oznacza, że w zależności od typu pojazdu (pojazdów) SKM, na pokład będzie mogło wejść: 14WE w podwójnym zestawieniu: 263 osoby, 19WE: 210 osób, 27WE „Elf”: 292 osoby, 35WE „Impuls”: 270 osób. Producent taboru Pesa opublikował infografiki z rekomendowanym sposobem zajmowania miejsc w pociągach i tramwajach.
 

Do tej pory nie odnotowano w Polsce przypadku, w którym zakażenie koronawirusem byłoby następstwem podróży pociągami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44790)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44790)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5