Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", spółka Dworzec Polski, należąca do grupy PKP, została postawiona w stan likwidacji. Początkowo spółka miała być zarządcą dworców, a potem spółką usługową, wykonującą zadania w zakresie komercjalizacji powierzchni reklamowych i dystrybucji biletów
Spółka Dworzec Polski powstała w połowie listopada 2010 roku. Została utworzona na bazie „uśpionej” spółki Konsorcjum Taborowe SA należącej do Grupy PKP. Początkowo spółka miała być zarządcą dworców. Jednak po upadku pomysłu opłaty dworcowej stała się spółką usługową, wykonującą zadania w zakresie komercjalizacji powierzchni reklamowych i dystrybucji biletów.
Prezesem spółki po utworzeniu został Jacek Prześluga, jednak w grudniu 2011 roku zrezygnował ze stanowiska. Zastąpiła go Lucyna Roszyk, później odwołana i zastąpiona przez Jana Dziembaja.
Informację o likwidacji Dworca Polskiego potwierdza rzecznik PKP SA Łukasz Kurpiewski. - Decyzja ta jest związana z trwającym procesem restrukturyzacji w Grupie PKP - wyjaśnił. - Zadania, realizowane przez Dworzec Polski, zostaną przejęte przez PKP SA - dodał rzecznik.
- Mówienie o likwidacji Dworca Polskiego przez ministerstwo, którego szefowie w 2010 roku stali murem za ideą utworzenia spółki, jest politycznym kanibalizmem. Ta sama ekipa godzi się na likwidację podmiotu, za którego powołaniem sama obstawała - mówił w lutym w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” były prezes spółki Dworzec Polski Jacek Prześluga. Całą rozmowę można przeczytać tutaj.