PKP LHS poinformowała na swojej platformie przetargowej o zamiarze sprzedaży dwóch lokomotyw ST44BF. Co ciekawe, to już zmodernizowane lokomotywy. Dlaczego zostaną sprzedane?
Informacja o zamiarze sprzedaży dotyczy dwóch lokomotyw spalinowych serii ST44BF o numerach 3001 i 3002, o mocy 3000KM, zmodernizowanych w 2006 r. na bazie lokomotyw M62 przez Bumar Fablok w Chrzanowie. W zeszłym roku przeprowadzono w nich naprawy poziomu P4. Lokomotywa ST44-3002 jest sprawna technicznie, natomiast lokomotywa ST44-3001 ma uszkodzony silnik spalinowy CAT 3516 BHD. Lokomotywy stacjonują na terenie Zespołu Utrzymania w Zamościu Bortatyczach.
Sprzedawane lokomotywy były pierwszymi poważnie zmodernizowanymi ST44. Na targach Trako w 2005 r. prezentowana była zmodernizowana ST44-3001 – została nawet zwycięzcą konkursu w kategorii Tabor. Dlaczego LHS sprzedaje lokomotywy po modernizacji? Aleksandra Bondyra z działu komunikacji i PR spółki tłumaczy, że czas życia jest ograniczony niezależnie od ilości i zakresu modernizacji.
Rzeczniczka zapewnia, że sprzedaż jest efektem dogłębnej analizy utrzymaniowej i eksploatacyjnej. – Celem spółki jest odnowienie parku lokomotyw oraz ujednolicenie floty lokomotyw liniowych – mówi Bondyra. Nie znamy jeszcze wyników postępowania na sprzedaż dwóch "Gagarinów".

Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.