Projekt rozkładu jazdy dla linii Leszno – Głogów zakłada, że część pociągów pojedzie w bezpośredniej relacji do Zielonej Góry. Połączenia pasażerskie mają wrócić na remontowany fragment linii kolejowej nr 14 w grudniu tego roku. Czas przejazdu z Leszna do Głogowa ma być krótszy niż godzina.
Trwają przygotowania do wznowienia przewozów pasażerskich na trasie Leszno – Głogów. Ten fragment linii kolejowej nr 14 jest właśnie remontowany, a pociągi regionalne mają tam kursować od grudnia. Lubuski samorząd wojewódzki
zapowiedział, że uruchomi wraz z władzami Dolnego Śląska i Wielkopolski sześć par połączeń. Telewizja Młodzieżowa Leszno
opublikowała na swoich stronach internetowych projekt rozkładu jazdy. Został on pierwotnie przekazany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Rafałowi Tworkowskiemu, radnemu Młodzieżowego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, w ramach procedury dostępu do informacji publicznej.
Dwa bezpośrednie kursy do Zielonej Góry i cztery do GłogowaLiczba kursów jest według niego zgodna z wcześniejszymi założeniami, przy czym pięć par kursować ma według tego samego rozkładu we wszystkie dni tygodnia, a szósta (ale tylko w jedną stronę) – w innych godzinach od poniedziałku do soboty, a w innych – w niedziele. Pociągi miałyby wyjeżdżać z Leszna o 6:40, 7:40, 9:40, 14:40, 16:40 i 18:40, a z Głogowa o 6:37, 8:37, 13:37, 15:37, 17:37 oraz o 19:37 (oprócz niedziel) i o 22:37 (w niedziele). Komunikacja ma nie być utrzymywana w pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia, Nowy Rok i Niedzielę Wielkanocną.
Grafik przewiduje, że dwie pary połączeń realizowane byłyby w bezpośredniej relacji Leszno – Zielona Góra – Leszno. Czas przejazdu z Głogowa do Leszna wynieść ma 56 minut. Wszystkie kursy miałyby być obsługiwane pojazdami serii SA133 lub SA108. UMWL potwierdził „Rynkowi Kolejowemu” zgodność opublikowanego na stronach lokalnej telewizji rozkładu jazdy z aktuanymi założeniami.
Znaleziono rezerwę taborową – w Żaganiu – Jest to projekt będący w trakcie uzgodnień pomiędzy organizatorami publicznego transportu zbiorowego, tj. województwami lubuskim, dolnośląskim i wielkopolskim, oraz przewoźnikiem, tj. spółką Przewozy Regionalne – zastrzega przy tym Piotr Tykwiński, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Dodaje, że kształt rozkładu może więc ulec jeszcze zmianie. – Do chwili obecnej uzgodniono jednak treść dokumentu określającego zasady organizacji połączeń kolejowych na tej linii – mówi.
Dotychczas problemem dla województw było wyznaczenie pojazdu rezerwowego dla lubuskiego spalinowego zespołu trakcyjnego, który ma obsługiwać kursy. Tę kwestię udało się jednak już rozstrzygnąć. – Rezerwę zapewnią pojazdy stacjonujące w Żaganiu. W tym celu dokonano odpowiedniego obiegowania składów do stacji Żagań przez Zieloną Górę – tłumaczy nasz rozmówca.