Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie
fot. Włodzimierz Włoch, PKP PLK
Na wielkopolskim odcinku trasy Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują tory i perony. PLK twierdzi, że pozwoli to na "sprawne i wygodne" podróże, ale zdziwią się Ci, którzy myślą, że będzie to oznaczać podniesienie prędkości na fragmencie linii.

PKP PLK podpisało umowę na realizację prac za ok. 68 mln zł netto z Krajowego Planu Odbudowy. Z efektów inwestycji pasażerowie skorzystają już w przyszłym roku.

– Aby kolej lepiej łączyła regiony, Wielkopolskę i Dolny Śląsk, podpisaliśmy dziś umowę na „Prace na linii kolejowej nr 355 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie”. Remont wielkopolskiego odcinka trasy, między Ostrowem Wielkopolskim a Myśliborzem Sycowskim, przeprowadzi Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu, a inwestycja, za ponad 68 mln zł netto, będzie prowadzona ze środków KPO – poinformowało biuro prasowe PKP PLK. To kolejne zlecenie, które będzie realizować ZRK DOM obok stacji w Rypinie, linii 404 i 405 na Pomorzu, czy pod Krotoszynem.

Przebudowane zostaną perony na 7 stacjach i przystankach: w Topoli, Tarchałach Wielkich, Odolanowie, Garkach, Granowcu, Sośniach Ostrowskich i Pawłowie Wielkopolskim.

Perony będą wyższe, zostaną wyposażone we wiaty, nowe ławki i oświetlenie. Perony po przebudowie będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, bowiem pojawią się na nich pochylnie i ścieżki doprowadzające dla osób nie dysfunkcjami wzroku.

30 kilometrowy odcinek linii będzie mieć wzmocnione podtorze i nowe szyny. Czy oznacza to jednak, że po torach pojedziemy z wyższą prędkością? Nie, bo na linii jest już prędkość szlakowa 120 km/h, ale PLK zapewnia, że prace "zniwelują ryzyko konieczności wprowadzania ograniczeń w ruchu, ze względu na zły stan nawierzchni". Drogą do tego będzie... wstrzymanie ruchu na czas wymiany nawierzchni. "Inwestycję będzie prowadzona na linii jednotorowej, dlatego w uzgodnieniu z przewoźnikami, w czasie prac konieczne będzie uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej". Czytamy w komunikacie PLK.

Decyzja o remoncie szlaku ze 120 km/h na 120 km/h była kontrowersyjna już w momencie powstania pomysłu realizacji prac. W 2023 roku na łamach "Rynku Kolejowego" przedstawialiśmy racje Piotra Malepszaka (obecnie wiceministra infrastruktury) i PLK kierowanej przez poprzedni zarząd w sprawie zaplanowanego zadania. Mimo to prace będą prowadzone.

– Prace obejmą też remont 3 obiektów inżynieryjnych. Bezpieczeństwo w ruchu pociągów zwiększymy dzięki przebudowie 6 przejazdów kolejowo-drogowych – dodaje PLK w komunikacie.

Zasadnicze roboty budowlane rozpoczną się po tym, jak wykonawca opracuje szczegółową dokumentację – obecnie może nastąpić to w czerwcu 2025 roku. Wszystkie prace PKP PLK chce zakończyć w IV kwartale 2025 roku. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Michał Szymajda 07 października 2024

Po trzech latach pociągi przez Opole znów jadą po dwóch torach

Infrastruktura

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Biznes

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 05 września 2023

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Zobacz również:

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Michał Szymajda 07 października 2024

Po trzech latach pociągi przez Opole znów jadą po dwóch torach

Infrastruktura

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Biznes

Lepszy dostęp do kolei na Mazurach

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 05 września 2023

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5