Obecnie na stacji przygotowywany jest teren pod budowę nowych peronów – przydworcowego i wyspowego. Dojście do pierwszego z nich zostanie zapewnione bezpośrednio z placu przydworcowego, a do drugiego – z przejścia podziemnego wyposażonego w pochylnię. Dzięki temu wygodny dostęp do kolei zyskają także osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na antypoślizgowych nawierzchniach zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Prace w Giżycku zakładają także przebudowę mostu na Kanale Łuczańskim oraz budowę wiaduktu kolejowego nad ul. Św. Brunona. Wzrost bezpieczeństwa pieszym zapewni przejście pod torami na ul. Unii Europejskiej, które zastąpi dotychczasowe przejście w poziomie szyn łączące centrum Giżycka z miejską plażą.
Szeroki zakres prac w Giżycku wymagał wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy. Od 4 maja 2023 r. obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Sterławki Wielkie – Ełk. Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami. Informacje o zmianach w komunikacji dostępne są na stronach internetowych przewoźników oraz na www.portalpasazera.pl. Zastępcza komunikacja autobusowa obwiązywać będzie do listopada br.
W ramach modernizacji linii Giżycko – Ełk, przebudowywane są także perony na stacjach Stare Juchy oraz Wydminy. Prace prowadzone będą również na przystankach Woszczele i Siedliska. Gotowa jest konstrukcja nowego wiaduktu kolejowego w Woszczelach. Na całym odcinku prowadzone są prace ziemne, wzmacniany jest grunt, postępuje przebudowa przepustów oraz budowa fundamentów pod słupy sieci trakcyjnej. Tu również, w związku z trwającymi pracami, wprowadzone zostały zmiany w rozkładzie jazdy oraz uruchomiono zastępczą komunikację autobusową w kierunku Korsz i Olsztyna.
Po zakończeniu inwestycji, podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko skróci się o około 50 minut i wyniesie poniżej 2 godzin. Pociągi pasażerskie będą mogły zwiększyć prędkość dwukrotnie – z 80 do 160 km/h.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją – etap I”
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.