Partnerzy serwisu:
Biznes

Leonkiewicz: Jesteśmy bezkonkurencyjni na wielu relacjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Autor:

Newseria

Data publikacji:
16-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Newseria

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Leonkiewicz: Jesteśmy bezkonkurencyjni na wielu relacjach
PKP Intercity odzyskuje pasażerów. Do końca sierpnia spółka przewiozła blisko 20 mln pasażerów, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem. – To jest pierwszy rok od wielu lat, kiedy w PKP Intercity liczba pasażerów rośnie. Pasażerowie głosują nogami, ewidentnie podoba im się nowy tabor – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Plan na cały rok zakłada 30 mln pasażerów. Byłoby to niemal o 5 mln więcej niż rok temu. – To jest pierwszy rok od wielu lat, kiedy w PKP Intercity liczba pasażerów rośnie. Pasażerowie głosują nogami, ewidentnie podoba im się nowy tabor. Ale sam tabor to nie wszystko. Znacznie skracamy czasy przejazdów, dopasowujemy oferty do potrzeb naszych klientów, naszych pasażerów. To wszystko sprawia, że ludzie wracają - mówi Leonkiewicz.

Ostatnie dane Urzędu Transportu Kolejowego obejmują okres od stycznia do lipca – w tym czasie PKP Intercity przewiozło ok. 17 mln pasażerów. Udział przewoźnika w rynku wzrósł do 10,5 proc. W sierpniu ruch wzrósł o 27 proc. w ujęciu rocznym – spółka przewiozła 3,2 mln pasażerów.

Przewoźnik już od początku roku co miesiąc zwiększa liczbę pasażerów w stosunku do 2014 r. Od marca wzrosty są dwucyfrowe. Jednak w poprzednich latach PKP Intercity traciło pasażerów. Najlepszy wynik (51,7 mln osób) odnotowało w 2009 r. po przejęciu połączeń dalekobieżnych od Przewozów Regionalnych. Po pięciu latach spadków w 2013 r. spółka przewiozła jedynie 25,5 mln pasażerów.

– PKP Intercity wraca do gry i jesteśmy bezkonkurencyjni na wielu relacjach. To w dużej mierze dzięki Pendolino. Wprowadzenie tych pociągów spowodowało naturalny wzrost pasażerów na relacjach, na których ten pociąg się porusza. Oprócz tego było też magnesem dla pasażerów, którzy podróżują na relacjach, gdzie tego pociągu nie ma - ocenia Leonkiewicz.

Pociągi ED250, czyli produkowane przez Alstom składy Pendolino, zostały wprowadzone na tory 14 grudnia 2014 r. Kursują na trasach z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. PKP Intercity wdrożyło już do ruchu wszystkie 20 składów Pendolino.

– Niebawem będziemy prezentowali zarys naszego nowego rozkładu jazdy, który wprowadzamy od grudnia tego roku. Zakłada on znaczne zwiększenie pracy eksploatacyjnej. Jeszcze bardziej zagęścimy relacje, jeszcze więcej pociągów będzie na obsługiwanych relacjach. Pojawimy się w kilku nowych miejscach i stale skracamy czasy, więc atrakcyjność jeżdżenia z PKP Intercity jeszcze wzrośnie – zapowiada Leonkiewicz.

W nowym rozkładzie przewoźnik wykorzysta nowe elektryczne zespoły trakcyjne szwajcarskiego Stadlera (model FLIRT3) i bydgoskiej Pesy (nowy model DART). PKP Intercity zamówiło po 20 składów. Dzięki nowym lokomotywom spalinowym spółka będzie mogła przywrócić połączenia m.in. do Ełku i Suwałk, Jasła i Zagórza, Zamościa oraz Gorzowa Wielkopolskiego.

Wyniki przewozowe PKP Intercity za lipiec i sierpień wraz z danymi dotyczącymi lat poprzednich znajdziesz na portalu Monitor.

Dostęp do artykułu otwarty!


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Pasażer

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Michał Szymajda, rynek-kolejowy.pl 13 grudnia 2015

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Zintegrowany transport

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Rynek Kolejowy 13 października 2015

Leonkiewicz: Koniec z taborem w krzakach. Więcej modernizacji niż nowych wagonów

Tabor i technika

Jacek Leonkiewicz: Obniżymy ceny biletów na krótkich odcinkach

Pasażer

Prezes PKP Intercity weźmie udział w Kongresie Kolejowym

Kongres Kolejowy

Zobacz również:

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Pasażer

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Michał Szymajda, rynek-kolejowy.pl 13 grudnia 2015

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Zintegrowany transport

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Rynek Kolejowy 13 października 2015

Leonkiewicz: Koniec z taborem w krzakach. Więcej modernizacji niż nowych wagonów

Tabor i technika

Jacek Leonkiewicz: Obniżymy ceny biletów na krótkich odcinkach

Pasażer

Prezes PKP Intercity weźmie udział w Kongresie Kolejowym

Kongres Kolejowy

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5