Leo Express złożył wniosek o otwarty dostęp do ważnej krajowej trasy z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Trasę chce obsługiwać do sześciu razy dziennie pociągami Stadler Flirt.
Czeski Leo Express, który niemal rok po złożeniu wniosku otrzymał zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na
otwarcie trasy między Pragą a granicą polsko-ukraińską złożył do prezesa UTK powiadomienie o planowanych usługach pasażerskich na trasie Kraków Główny – Warszawa Wschodnia. Przewoźnik ma zamiar wykonywać nową usługę przewozu osób na trasie krajowej od 12 grudnia 2020 r. do 11 grudnia 2025 r.
Leo Express wskazuje we wniosku, że docelową grupą klientów planowanej usługi są polscy i zagraniczni turyści, mający na celu odwiedzenie stolicy Polski oraz innych miast województwa mazowieckiego oraz małopolskiego. Proponowana usługa ma na celu uzupełnienie bezpośredniego kolejowego połączenia Warszawy i Krakowa. Przewoźnik poinformował, że zamierza realizować przejazdy na ww. trasie pojazdami serii 480 001 – 480 005 (Stadler Flirt) posiadającymi: 237 miejsc siedzących (6 w klasie 1+ „premium”; 19 w klasie 1 „Business”; 212 w klasie 2 „Economy”), w tym 2 miejsca dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
W związku z otrzymaniem od Leo Expressu powiadomienia o planowanych nowych krajowych usługach pasażerskich, "uruchomiona została stosowna procedura" przez UTK. Oznacza to badanie równowagi ekonomicznej przewozów dotowanych po starcie komercyjnych połączeń na wniosek samorządów, ministerstwa lub dotowanych przewoźników kolejowych.