Urząd Transportu Kolejowego otrzymał wnioski od Leo Express o przyznanie otwartego dostępu na trasie Praga - Wrocław.
Technicznie wnioski do UTK złożyły dwie spółki: Leo Express s.r.o. oraz Leo Express Global a.s.. Są jednobrzmiące; wnoszą o przyznanie otwartego dostępu na trasie Praga - Wrocław przez pięć lat począwszy od 15 grudnia 2019 r.
Zgłoszony został rozkład od piątku do poniedziałku, w tym jeden kurs w piątki z Pragi do Wrocławia, dwie pary (tam i z powrotem) w soboty i niedziele oraz kurs z Wrocławia do Pragi w poniedziałek. Głównym celem proponowanych połączeń jest wykonywanie połączeń międzynarodowych w relacji Praga – Wrocław. Jak podaje UTK, pierwotnie wnioski zostały złożone 8 kwietnia oraz 18 kwietnia 2019 ale musiały zostać uzupełnione. Przed wydaniem decyzji może zostać zbadany wpływ nowych połączeń na już funkcjonujące. Takie badanie następuje tylko na wniosek np. samorządu, przewoźnika lub ministra infrastruktury.
O planach Leo Express dotyczących połączeń Praga - Wrocław
już pisaliśmy. Połączenie jest jednym z elementów umowy na obsługę kilku dotowanych połączeń regionalnych w Kraju Kralovehradeckim w Czechach. Zgłoszony rozkład jazdy niewiele różni się od
udostępnionego na stronie przewoźnika. Przypomnijmy, że poranny pociąg z Pragi do Wrocławia odjedzie o 6:01 (we wniosku do UTK jest 6:09), a do stolicy Dolnego Śląska dojedzie o 10:35. Wieczorny pociąg ma wyjechać ze stolicy Czech o 18:09 i do Wrocławia dojedzie na 22:35. Z Wrocławia odjazdy zaplanowano na 5:25 (w Pradze o 9:51) i 17:25 (w Pradze o 21:59; we wniosku o 21:51). Oba pociągi będą kursować w soboty, niedziele i święta. W poniedziałki pociąg ma wyruszyć z Wrocławia o 3:38, w Pradze będzie już na 8:23 (we wniosku 8:22).
Wszystkie pociągi mają być obsługiwane komfortowymi ezt Flirt, znanymi m.in. z
trasy Kraków – Katowice – Praga.