Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Leo Express zadowolony z pierwszych pociągów Wrocław – Praga. Były jednak zgrzyty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Leo Express zadowolony z pierwszych pociągów Wrocław – Praga. Były jednak zgrzyty
Fot. Leo Express
Pomimo pewnych niedociągnięć Leo Express może mówić o sukcesie weekendowych połączeń kolejowych Praga – Wrocław. Pociągi będą kursowały w każdy weekend, a Czesi obiecują, że kłopotów już nie będzie.

Pierwszy pociąg, który odjechał z Pragi do Wrocławia 20 grudnia, był niemal pełny. Choć dotarł do Wrocławia z ponad 20 minutowym opóźnieniem, to pasażerowie nie narzekali, oceniając podróż jako „wygodną”. Następnego dnia, z uwagi na niekontrolowaną sprzedaż biletów przez czeską spółkę, w kolejce do pociągu na wrocławskim dworcu zjawiły się tłumy. W tym dniu pociąg został wyjątkowo zestawiony z dwóch pięcioczłonowych jednostek trakcyjnych (co doprowadziło do anulowania jednego z pociągów w Czechach). Z powrotem do Wrocławia wróciła już jednak jednostka trakcyjna, a na tych, którzy chcieli spędzić podróż siedząc, oczekiwały dwa autobusy Leo Expressu.

– Leo Express podstawił w drogę powrotną jedną jednostkę, obsługa informuje, że „w pociągu jest 200 miejsc, pasażerów 500”. Zakazała wsiadać do pociągu podróżnym jadącym do Wrocławia i przekierowuje ich do autobusów. Podstawione są dwa autobusy: jeden dwupokładowy i jeden zwykły – napisał do nas czytelnik. Co ciekawe, bezpośredni autobus dotarł do Wrocławia Głównego kilka minut przed pociągiem.

– Pierwszy weekend pokazał, że połączenie jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla Czechów, którzy chcą złożyć weekendową wizytę we Wrocławiu, jak i dla polskich podróżników, którzy chcą odwiedzić Pragę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji – powiedział Juraj Andrejka, odpowiedzialny w Leo Expressie za rynek polski i ukraiński. Pozytywnie do pomysłu odniósł się też jego polski kolega, z Kolei Dolnośląskich, we współpracy z którymi uruchamiane jest połączenie po polskiej stronie (pociąg do Międzylesia jedzie jako przyspieszony, można przemieszczać się nim jak normalnym pociągiem KD).

– Błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. Zamieszanie, z jakim mieliśmy do czynienia przy inauguracyjnych przejazdach pomiędzy Wrocławiem a Pragą w miniony weekend, należy uznać za drobny wypadek przy pracy, który każdemu może się zdarzyć. Nasi partnerzy z Leo Express zapewnili nas, że nowo uruchomione połączenie będzie obsługiwane z największą atencją i troską, a sprzedaż biletów będzie restrykcyjnie monitorowana. Pamiętać należy, że nie mówimy o połączeniu sezonowym, jakich jest wiele, ale o możliwości podróżowania ze stolicy Dolnego Śląska do Pragi już w każdy weekend na stałe. Na oceny i wnioski, jak sprawnie połączenie jest obsługiwane, czy było warto je uruchamiać i dlaczego, poczekałbym co najmniej pół roku – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5