Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał Leo Express otwarty dostęp na trasie Warszawa Wschodnia – Kraków Główny przez CMK. Przewidziano kursowanie pięciu par przez pięć lat, począwszy od grudnia 2025 roku. Czas przejazdu ma wynosić niespełna 3 godziny.
Rozkład jazdy obejmuje pięć par pociągów. Godziny odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia to 1:32, 3:32, 9:32, 15:32 i 18:32. Z Krakowa pociągi Leo Express mają odjeżdżać o 6:19, 12:19, 15:19, 19:19 i 21:19. Deklarowany czas przejazdu to 2 godziny i 52 minuty – porównywalnie z niektórymi dzisiejszymi pociągami kategorii IC (zależnie od trasy), szybciej od TLK, lecz wolniej od EIC i większości EIP (z jednym wyjątkiem).
Tabor znany z pociągów Kraków – Praga
Przewidywane do obsługi stacje to Kraków Główny, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia – możliwe jest jednak rozszerzenie siatki postojów o dodatkowe lokalizacje pod warunkiem złożenia wniosku.
Pociągi będą obsługiwane dalekobieżnymi EZT z rodziny Flirt (seria 480). Już przed pandemią COVID-19 Leo Express obsługiwał nimi
połączenia z Krakowa do Pragi, a niedawno otrzymał zgodę UTK na
zwiększenie liczby kursów w tej relacji. Przewoźnik ma prawo do zastąpienia ich innym taborem o zbliżonych parametrach.
Nikt nie wnioskował o badanie
W czerwcu bieżącego roku Leo Express wnioskował o prawo do uruchamiania komercyjnych pociągów przez pięć rocznych rozkładów jazdy, od grudnia 2025 do grudnia 2030 r. Przewoźnik nie zachował więc wymaganego odstępu między złożeniem wniosku a planowanym rozpoczęciem wykonywania przewozów (półtora roku). Mimo to decyzja prezesa UTK była pozytywna – było to możliwe dzięki temu, że PKP Intercity ani inne uprawnione podmioty nie zażądały badania równowagi ekonomicznej.
Nie jest to pierwszy wniosek Leo Express o otwarty dostęp na trasie Warszawa – Kraków. Poprzedni
został złożony w roku 2019. Do uruchomienia pociągów jednak wówczas nie doszło, a przewoźnik
wycofał swoją aplikację wiosną 2022 r.