Prywatny czeski operator kolejowy Leo Express będzie obsługiwał dotowaną przez państwo słowackie regionalną linię z Bratysławy do Komarna przy granicy węgierskiej.
Linia Bratysława – Komarno to pierwsza linia na Słowacji, która została „uwolniona” do przetargów. Od 2012 roku przewozy na
niej prowadził czeski operator RegioJet, który wygrał przetarg na obsługę linii, a później doprowadził do zwielokrotnienia przewozów, co poskutkowało skokowym wzrostem liczby pasażerów. Np. w 2019 roku liczba pasażerów korzystających z pociągów wzrosła na tej trasie 6-krotnie w stosunku do roku 2011 i konieczne stało się organizowanie dla pasażerów taboru piętrowego.
Pomiędzy rokiem 2020 a grudniem 2023 do obsługi, w efekcie źle zorganizowanych przetargów, skierowano tymczasowo państwowego operatora ZSSK, który był wspomagany taborem Kolei Austriackich. Od grudnia 2023, czyli od obowiązywania nowego rozkładu jazdy, na linię wchodzi już kolejny prywatny operator. Będzie nim czeski Leo Express.
Przewoźnik zaoferował podróżnym (bilety są już w sprzedaży) m.in. bilet roczny za 365 euro, którego posiadanie umożliwia korzystanie z poczekalni o podwyższonym komforcie, a także wejście na pokład pociągu w pierwszej kolejności. Bilet jednorazowy, normalny, na dystansie z Bratysławy do Komarna (100 kilometrów) będzie kosztować 5,25 euro.
Leo Express będzie wykonywał rocznie 1,688 mln kilometrów na linii. Dopłata do jednego przejechanego kilometra wyniesie 10,2 euro. Należy jednak zaznaczyć, że Słowacja posiada bardzo rozbudowany system ulg, który wpływa na taką, dość wysoką dopłatę.
Do obsługi linii Leo Express wykorzysta sprawdzone z Niemiec dwuwagonowe zespoły trakcyjne Alstom Lint, które będzie łączyć ze sobą do maksymalnie potrójnej konfiguracji.