Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Leo Express prezentuje rozkład jazdy pociągów Praga – Wrocław

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Leo Express prezentuje rozkład jazdy pociągów Praga – Wrocław
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStadler LE w Bohuminie
Jednym z elementów umowy na obsługę kilku dotowanych połączeń regionalnych w Kraju Kralovehradeckim w Czechach, będzie uruchomienie bezpośrednich pociągów weekendowych między Pragą a Wrocławiem. Leo Express zaprezentował właśnie rozkład jazdy tych pociągów.

Leo Express od grudnia 2019 rozpocznie, dzięki wygranemu przetargowi, obsługę trzech tras na północy Czech. Chodzi o połączenia: Ústí nad Orlicí – Letohrad – Lichkov - Králíky – Mlýnický Dvůr i weekendowe połączenie Dolní Lipka – Hanušovice. Leo Express uruchomi także trzy połączenia Praha – Pardubice – Ústí nad Orlicí, z których dwa w weekendy pojadą aż do Wrocławia.

W projekcie rozkładu jazdy udostępnionym na stronie Leo Expressu pierwszy pociąg z Pragi do Wrocławia odjedzie o 6:01, a do stolicy Dolnego Śląska dojedzie o 10:35. Drugi z nich wyjedzie ze stolicy Czech o 18:09 i do Wrocławia dojedzie na 22:35. Z Wrocławia odjazdy zaplanowano na 5:25 (w Pradze o 9:51) i 17:25 (w Pradze o 21:59). Oba pociągi będą kursować w soboty, niedziele i święta. W poniedziałki o 3:38 z Wrocławia będzie też kursować pociąg LE, który w Pradze będzie już na 8:23.

Wszystkie pociągi mają być obsługiwane komfortowymi ezt Flirt, znanymi m.in. z trasy Kraków – Katowice – Praga. Pojadą przez Lichkov, Letohrad, Usti nad Orlici i Pardubice. Ważne jest to, że Flirty LE mogą bez przeszkód poruszać się po polskiej sieci kolejowej. Co istotne: Leo Express nie posiada dla trasy od Lichkova do Wrocławia zezwolenia w ramach otwartego dostępu, nie wykluczone jest, że aby pociągi mogły się pojawić na polskich odcinku, konieczne będzie dogadanie się z Kolejami Dolnośląskimi, by czeski pociąg mógł kursować w ramach dotowanej przez marszałka siatki połączeń tego przewoźnika.

Pozostałe połączenia regionalne, które będzie realizować prywatny przewoźnik w regionie usteckim, będę obsługiwane przez spalinowe zespoły trakcyjne Alstom Coradia Lint. LE wygrały kontrakt na obsługę linii przez 10 lat od 15 grudnia 2019 roku
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5