Leo Express rozpoczyna współpracę z chińskim gigantem CRRC zamawiając 3 nowe ezt oraz podpisując umowę ramową na 30 kolejnych. Mają zostać skierowane na środkowoeuropejske trasy komercyjne.
Leo Express oraz CRRC poprzez poległą fabrykę CRRC Zhuzhou Locomotive podpisały zamówienie na 3 nowe elektryczne zespoły trakcyjne (ezt), a także umowę ramową na kolejnych trzydzieści jednostek. Zamówienie otwiera Chińczykom drogę do Europy. Czeski przewoźnik zapowiada wprowadzenie pociągów do ruchu w połowie 2018 roku. Zakłada obsługę zarówno tras komercyjnych, jak i zlecanych przez administrację państwową lub samorządy.
Chiński gigant ma apetyt na Europę
– Jako globalny lider w produkcji sprzętu kolejowego, jesteśmy pełni nadziei, ponieważ jest to nasz pierwszy kontrakt z firmą Leo Express, która jest niewątpliwym liderem innowacji w Unii Europejskiej. Rynek europejski stanowi ogromną szansę dla chińskiej myśli technicznej, dlatego CRRC ZELC dołoży wszelkich starań, nakładów środków oraz pracy, by rozszerzyć swoją działalność na tym rynku. Mamy również nadzieję, że ten projekt jest pierwszym z wielu wspólnych działań z firmą Leo Express – powiedział prezes CEO firmy CRRC Zhuzhou Locomotive Pan Zhou.
CRRC to obecnie największy producent taboru na świecie, który jest coraz bardziej obecny na rynkach międzynarodowych i szybko zwiększa eksport, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj. To druga kluczowa informacja w ostatnim tygodniu dotycząca działalności tej firmy. Wczoraj
pisaliśmy o podpisaniu przez nią
porozumienia o współpracy z Bombardierem.
Leo Express zachwycony chińską technologią– Współpraca z CRRC ZELC pozwoli nam stworzyć zupełnie nową koncepcję usług kolejowych. CRRC ZELC zadziwili nas swoimi rozwiązaniami technologicznymi, solidnością, a także chęcią współpracy z naszymi inżynierami, której owocem jest zupełnie nowa generacja taboru kolejowego, która najlepiej odpowiada na potrzeby naszych pasażerów. Nowe pociągi zostaną wyposażone w liczne nowinki technologiczne, autorsko opracowane przez Leo Express – powiedział cytowany przez służby prasowe przewoźnika szef Leo Express w Europie Peter Köhler.
– Chcemy zostać bezkonkurencyjnym liderem w międzynarodowym transporcie multimodalnym. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest przeprowadzenie innowacyjnej zmiany w sektorze kolejowym, poprzez płynne połączenie go z innymi formami transportu. Indywidualne podróże samochodem, nie są rozwiązaniem, na które stawiamy. Kolei potrzebna jest szybka, ale i mądrze przeprowadzona modernizacja oraz otwarcie, które zapewni jej bezkonkurencyjność w przyszłości. Jesteśmy pewni, że wybierając CRRC ZELC wybraliśmy właściwego partnera biznesowego – dodał prezes grupy Leo, Leoš Novotný.
Leo Express dodaje, że zamówienie jest reakcją Leo Express na podpisany niedawno przez Komisję Europejską 4. pakiet kolejowy, a także gwarantowaną przez Unię Europejską swobodę świadczenia usług oraz otwarcie rynku dla usług koncesyjnych. Więcej o IV pakiecie
piszemy tutaj oraz w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
Warto przypomnieć, że Urząd Transportu Kolejowego
poinformował w oficjalnym komunikacie, że 9 września 2016 r. wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika Leo Express o planowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.