Czeski przewoźnik pasażerski Leo Express chce rozszerzyć swoją siatkę połączeń. Tym razem chodzi trasę pomiędzy Mazowszem i Małopolską.
Tym razem Leo Express (LE) złożył do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek dotyczący uruchomienia połączenia stricte na terenie Polski. Chciałby komercyjnie kursować na trasie
Kraków Główny – Warszawa Wschodnia – Kraków Główny. Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania przewozów w okresie od 14 grudnia 2025 roku do 14 grudnia 2030 roku.
Pięć razy dziennie pomiędzy Warszawą a Krakowem
Odjazdy z Warszawy Wschodniej zaplanowano przez cały tydzień o godz. 1:32, 3:32, 9:32, 15:32 i 18:32. Przyjazd do Krakowa Głównego to kolejno godz. 4:24, 6:24, 12:24, 18:24 i 21:24. Odjazd z krakowskiego dworca głównego wyznaczono na godz. 06:19, 12:19, 15:19, 19:19 i 21:19. Przyjazd do Warszawy Wschodniej to kolejno na godz. 09:11, 15:11, 18:11, 22:11 i 00:11.
W obydwu kierunkach pociągi LE miałby zatrzymać się na stacjach: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Opoczno Południe i Włoszczowa Północ. Dwie ostatnie znajdują się na Centralnej Magistrali Kolejowej. Czas przejazdu ma wynieść 2 godziny i 52 minuty.
Gdzie dzisiaj jeździ Leo Express z Polski?
Czeski przewoźnik Leo Express w ostatnich latach występował już do Urzędu Transportu Kolejowego w sprawie przydzielenia tras w ramach otwartego dostępu. Aktualnie kursuje tylko na trasie Kraków Główny – Praha hl.n. – Kraków Główny. Pociągi w kierunku Czech odjeżdżają raz dziennie w poniedziałki, piątki i soboty, pociągi do Polski kursują w czwartki, piątki i niedziele.
Natomiast w jednej z
najnowszych decyzji polskiego urzędu otrzymał zgodę na kursowanie na trasie Wrocław Główny – Praha hl.n. – Wrocław Główny. Przewoźnik otrzymał zgodę w okresie od 15 grudnia 2024 roku do 15 grudnia 2029 roku. To trasa, którą weekendowo przewoźnik obsługiwał już wcześniej we współpracy z Kolejami Dolnośląskimi.
Odjazdy z Wrocławia Głównego o godz.: 5:00, 9:00, 13:00 i 17:00
Odjazdy z Pragi hl.n. o godz.: 7:00, 11:00, 15:00 i 19:00
Pociągi LE miałoby kursować codziennie, a czas przejazdu to równo 4 godziny. Przewoźnik wskazał, że chce realizować to połączenie przede wszystkim z pomocą elektrycznych zespołów trakcyjnych Stadler Flirt serii 480.