Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Legnica-Bielawa Dolna: ERTMS do końca 2014

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
02-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Legnica-Bielawa Dolna: ERTMS do końca 2014
Do końca 2014 roku na odcinku od Legnicy, przez Węgliniec do Bielawy Dolnej uruchomiony zostanie system sterowania ruchem kolejowym ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R. Dzięki niemu zostaną spełnione wymogi prawa krajowego i europejskiego odnoŚnie interoperacyjnoŚci kolei.

Projekt stanowi II etap modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku od stacji Legnica do stacji Bielawa Dolna. Ze względu na pionierski, w skali kraju, rodzaj inwestycji, projekt ma charakter pilotażowy.  Na tym odcinku uruchomione zostaną systemy ETCS i GSM-R, stanowiące podstawowe składniki systemu ERMTS.

Montaż urządzeń ERTMS na trasie Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna pozwoli na przeprowadzanie testów funkcjonalnoŚci systemu. Następnie odcinek ten zostanie wprowadzony do eksploatacji. Wyniki testów posłużą zaŚ do wdrożenia systemu ETCS i GSM-R na całej sieci PKP.

ETCS to Europejski System Sterowania Pociągiem (European Train Control System). Jest częŚcią systemu sterowania ruchem kolejowym ERTMS (European Rail Traffic Management System), który wdrażany jest w całej UE. System ten jest kompatybilny w różnych krajach Europy i zapewnia interoperacyjnoŚć transportu kolejowego. Oznacza to, że pociągi mogą poruszać się swobodnie w sieciach kolejowych poszczególnych państw bez koniecznoŚci zatrzymywania się na granicach oraz wymiany lokomotyw lub maszynistów. Do tej pory ujednolicony ruch pociągów utrudniały różne systemy sygnalizacji kolejowej, funkcjonujące na terenie UE. Maszynista, aby prowadzić pociąg na terenie innego zarządu kolei, musiał zdać egzamin z obowiązujących tam przepisów oraz posiadać komunikatywną znajomoŚć języka danego kraju. Ponadto lokomotywa powinna być wyposażona zgodnie z przepisami innego zarządu, a także posiadać jego homologacje.

Zgodnie z Narodowym Planem Wdrażania Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym w Polsce planowane jest wdrożenie systemu ETCS na 5 tysiącach kilometrów linii kolejowych a druga częŚć systemu ERTMS – GSM-R ma być wdrożona na 15 tysiącach kilometrów linii kolejowych .

Global System for Mobile Communications-Railways (GSM) – to system kolejowej odmiany cyfrowej łącznoŚci komórkowej GSM przeznaczonej zarówno do transmisji danych pakietowych wykorzystywanych do celów m.in. lokalizacji, telemetrii oraz telematyki, jako podstawowy noŚnik danych dla ETCS oraz do transmisji głosowych.

Linia kolejowa Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna jest linią dwutorową, stanowiącą częŚcią III paneuropejskiego korytarza transportowego łączącego Berlin/Drezno – Wrocław – Lwów – Kijów. To ważne połączenie tranzytowe na kierunku wschód – zachód, integrujące kraje zachodniej i Środkowo-wschodniej Europy. Ponadto linia ta łączy najważniejsze regiony gospodarcze południowej Polski: Zagłębie Wałbrzyskie, Zagłębie Śląsko-Dąbrowskie oraz duże oŚrodki miejskie: Wrocław, Opole Katowice, Kraków.

Projekt „Modernizacja Linii Kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna” POIiŚ 7.1-15.1 realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. Zakończenie całego projektu przewidziano na koniec 2014 roku.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze Środków Funduszu SpójnoŚci w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5