Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

LCS-y Alstomu stanęły nie tylko w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
LCS-y Alstomu stanęły nie tylko w Polsce
fot. M. Szymajda
Zeszłotygodniowa awaria systemów sterowania ruchem kolejowym miała miejsce nie tylko w Polsce. Sprawdziliśmy, jak poradziły sobie z awarią oprogramowania Bombardiera (obecnie – Alstomu) inne kraje.

Do awarii doszło z uwagi na błąd w zapisie oprogramowania. – Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie było zagrożone – poinformował koncern. Ale problemy miały miejsce nie tylko w Polsce, o czym informował m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Problem dotknął również Indie, Tajlandię, Peru, Włochy, Szwecję i Holandię – powiedział minister. Udało nam się sprawdzić co działo się w ubiegły czwartek we Włoszech, gdzie problemy, obok Polski, były największe.

We Włoszech Trenitalia, podobnie jak PKP PLK, awarię stwierdziło wczesnym rankiem. Problemy wystąpiły na kluczowej linii Rzym – Florencja. Jak poinformowało Associated Press, wiele pociągów miało dwugodzinne opóźnienia lub zostało całkiem odwołanych. Problem został, podobnie jak w Polsce, rozwiązany w godzinach popołudniowych. Nie doszło jednak, jak w Polsce, do paraliżu całej sieci kolejowej.

Również dla Associated Press Alstom potwierdził, że nie chodzi o atak cybernetyczny, a o błąd w terminie formatowanych danych. AP sprawdziło też, jak problem wyglądał w Indiach. Okazało się, że zakłócenia miały miejsce na kilku trasach kolejowych w czwartek rano, ale po południu wszystko wróciło do normy. Nie potwierdziły się natomiast informacje o problemach z oprogramowaniem Alstomu (ex. Bombardiera) w Hiszpanii.

– Awaria metra w Hiszpanii nie jest związana z błędem informatycznym systemów sterowania ruchem kolejowym, ale jest wynikiem prac związanych z uruchomieniem nowych torów 9, 9B, 10 i 10B na stacji Chamartín – Clara Campoamor w Madrycie – napisało polskie biuro prasowe spółki.

O wielkich problemach na krajowej sieci kolejowej pisaliśmy w tym tekście.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5