PKP PLK remontują Magistralę Węglową na jej odcinku biegnącym przez teren województwa łódzkiego. Prace potrwają nieco dłużej, bo do drugiego, a nie pierwszego kwartału przyszłego roku. Jeszcze w 2022 r. ma natomiast zostać uruchomione nowe Lokalne Centrum Sterowania zlokalizowane w Zduńskiej Woli-Karsznicach.
Od końca 2020 r. trwa modernizacja tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty na odcinku Herby Nowe – Zduńska Wola-Karsznice prowadzona w ramach dwóch odrębnych kontraktów. Fragment do stacji Rusiec Łódzki jest określany przez zarządcę infrastruktury jako lot C, zaś odcinek od Ruśca do Zduńskiej Woli – jako lot D. W ramach pierwszej z umów zrealizowana została już budowa nowych torów na stacjach Herby Nowe, Wręczyca, Miedźno i dalej w kierunku Działoszyna. Aktualnie prowadzona jest przebudowa szlaku Działoszyn – Rusiec Łódzki.
Postępuje budowa LCS-u i infrastruktury pasażerskiej
W ramach drugiego z kontraktów przebudowano już tor na trasie Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Aktualnie ekipy budowlane pracują na stcji Kozuby, gdzie trwa przebudowa torowiska. Wciąż prowadzone są też roboty w Zduńskiej Woli-Karsznicach i w Karsznicach Południowych. Tam przebudowywana jest infrastruktura torowo-sieciowa, powstaje też lokalne centrum sterowania. – Zapewni to sprawny i bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich itowarowych – ocenia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Krajowy zarządca infrastruktury zapowiedział jednocześnie, że nowy tzw. LCS zostanie uruchomiony do końca tego roku. Zakończyła się natomiast modernizacja łącznic nr 542 Zduńska Wola-Karsznice – Gajewniki i 739 Zduńska Wola-Karsznice – Zduńska Wola. Obie pozwalają na zjazd na linię nr 14 Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski – Zasieki – granica państwa. Prace potrwają jeszcze około rok
Choć wciąż nie ma żadnych konkretnych planów otwarcia regionalnego ruchu pasażerskiego na magistrali nr 131, a ruch dalekobieżny jest śladowy, trwają także prace związane z infrastrukturą pasażerską. W Działoszynie planowana jest odbudowa peronów, a w Chociwiu Łaskim i Kozubach powstają nowe kładki nad torami z windami pozwalającymi na zjazd na zmodernizowane perony. – Perony i kładki na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice będą gotowe do końca 2022 r. – stwierdził nasz rozmówca.
– Zakończenie wszystkich prac na łódzkim odcinku linii nr 131 planowane jest na dzień dzisiejszy w drugim kwartale 2023 r. –informuje Rafał Wilgusiak. Tymczasem w lutym PKP PLK informowały nas, że realizacja robót zakończy się kilka miesięcy wcześniej, bo w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.