Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LCS Terespol: Modernizacja wschodniej E20 potrwa przynajmniej do IV kwartału

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LCS Terespol: Modernizacja wschodniej E20 potrwa przynajmniej do IV kwartału
fot. Wrt1721, lic. CC BY-SA 4.0Stacja Biała Podlaska
Wciąż nie wiadomo, kiedy zakończą się prace pomiędzy Białą Podlaską a Terespolem. Nie stanie się to jednak wcześniej niż w czwartym kwartale tego roku, prawie półtora roku po pierwotnie zakładanym terminie. Wówczas otwarty ma zostać przystanek Biała Podlaska Wschód. Również wtedy sfinalizowana ma zostać także modernizacja stacji w Białej Podlaskiej.

W październiku zeszłego roku informowaliśmy o dużym i trudnym do skonkretyzowania opóźnieniu robót na magistrali E20 w rejonie Terespola. Inwestycja realizowana przez Trakcję miała zakończyć się w sierpniu 2020 r. Zarządca infrastruktury nie przedstawił nam wówczas zaktualizowanego harmonogramu prac, który wskazywałby nową datę zakładanego oddania trasy do eksploatacji po remoncie.

Przed nami jeszcze niemal rok prac w Białej Podlaskiej

Dokument taki wciąż nie jest jednak gotowy. – Procedujemy aneks do umowy z wykonawcą wydłużający termin realizacji projektu pn. „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”. Aneks będzie zawierał również nowy harmonogram prac – powiedział nam Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wobec niepodpisania aneksu trudno jest wciąż określić wielkość opóźnienia, należy jednak szacować, że jest ono nie mniejsze niż prawie półtora roku.

O ile strony nie ustaliły dotychczas nowego terminu zakończenia całej inwestycji, zarządca infrastruktury poinformował nas, że oddanie do użytku budowanego w ramach kontraktu przystanku Biała Podlaska Wschodnia planowane jest na czwarty kwartał 2021 r. Powstały tam dotychczas dwa perony jednokrawędziowe. – Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki – relacjonuje nasz rozmówca. Również w czwartym kwartale zakończyć mają się według obecnych szacunków PKP PLK prace na stacji Biała Podlaska.

Przyczyny obiektywne i kondycja wykonawcy

W okresie od października do grudnia zeszłego roku pomiędzy Białą Podlaską a Małaszewiczami wykonawca robót miał według relacji Rafała Wilgusiaka budować kolejne elementy powstającego systemu sterowania ruchem. W Kobylanach i Chotyłowie pojawiły się nowe urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Na stacji w Terespolu powstawał zaś system odwodnieniowy. – Realizowano też prace polegające na zagospodarowaniu terenu wokół nastawni w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Chotyłowie – powiedział przedstawiciel PKP PLK.

Wśród przyczyn opóźnienia prac służby prasowe inwestora wymieniają trudne warunki gruntowe występujące przy budowie przejścia podziemnego w Białej Podlaskiej oraz szereg niezidentyfikowanych wcześniej kolizji z infrastrukturą podziemną. – Bezpośrednie przełożenie na tempo wykonywanych robót ma też kondycja firmy Trakcja SA – ocenia Rafał Wilgusiak, przyznając jednocześnie, że wydłużenie realizacji projektu wynika także z pewnych przyczyn obiektywnych, np. zwiększenia zakresu prac. Planowane pierwotnie jako jednotorowe połączenie linii PKP PLK z infrastrukturą Cargotoru w rejonie posterunku Magdalenka ma być bowiem ostatecznie dwutorowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5