16 lutego 2011 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie wskazały najkorzystniejszą ofertę na modernizację linii kolejowej Warszawa – Gdynia w obszarze LCS Malbork.
Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem konsorcjów, a za najkorzystniejszą wybrano ofertę zaproponowaną przez konsorcjum w składzie: Trakcja Polska S.A., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., „INTOP Warszawa” Sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., opiewającą na kwotę 868 894 251,27 PLN netto, 1 060 050 986,55 PLN brutto.
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 9 na odcinku objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku liczącym ponad 50 km i obejmującym realizację robót na następujących odcinkach:
- odcinek nr 1 - południowa granica LCS (w okolicach miejscowości Susz) do stacji Malbork,
- odcinek nr 2 - od stacji Malbork do północnej granicy LCS w Szymankowie.
Zakres prac modernizacyjnych będzie obejmować:
- układy torowe stacji i szlaków,
- nawierzchnię torową z poprawą geometrii toru,
- podtorze, odwodnienie,
- stacyjne, liniowe przejazdowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym warstwy podstawowej,
- urządzenia i sieci teletechniczne wraz z informacją podróżnych,
- sieć trakcyjną z elementami zasilania 3kV,
- likwidację przejazdów kolejowych wraz z budową dróg objazdowych,
- budowę wiaduktów lub przejść podziemnych,
- modernizację istniejących obiektów inżynierskich i obiektów kubaturowych utrzymania ruchu,
- perony i małą architekturę,
- obiekty ochrony środowiska,
- oraz usunięcie przeszkód i pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej i instalacji przemysłowych oraz sanitarnych.
Modernizacja Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Malbork to kolejny etap przebudowy ponad 350 kilometrowej linii kolejowej E-65 łączącej Warszawę z Gdynią. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).