PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do użytku ponad 50 km zmodernizowanej linii między Warszawą a Gdynią w obszarze tzw. Lokalnego Centrum Sterowania Działdowo. Pociągi na tym odcinku już mogą jeździć z prędkością do 160 km/godz., a pasażerowie korzystać z nowych, funkcjonalnych peronów. Na ostatniej prostej jest także budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
– W ramach modernizacji linii kolejowej ze stolicy do Trójmiasta na liczącym 53,7 km odcinku z Mławy do Montowa (LCS Działdowo) wyremontowano 120 km torów, 107 km sieci trakcyjnej, 25 peronów i 10 przejazdów kolejowo – drogowych. Zostanie też wybudowanych 29 mostów i wiaduktów, które zastąpią przejazdy kolejowe. Na finiszu są roboty na dwóch wiaduktach drogowych w Iłowie i Kraszewie oraz czterech kolejowych – w Narzymiu, Mansfeldach, Kisinach i dojeździe do Kurek, gdzie trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jeszcze w maju powinien zostać oddany wiadukt kolejowy w Mansfeldach – informuje Jerzy Moritz, kierownik kontraktu z PKP PLK.
Dzięki budowie wiaduktów pociągi na trasie z Warszawy do Gdyni już mogą jeździć z prędkością do 160 km/h, a w przyszłości rozpędzą się nawet do 200 km/h. To oznacza, że podróż ze stolicy do Trójmiasta potrwa niespełna trzy godziny.
W ramach modernizacji odcinka Mława – Montowo Polskie Linie Kolejowe odnowiły również 25 peronów. Na stacjach i przystankach zamontowana została nowa nawierzchnia, w tym płyty antypoślizgowe, nowe wiaty, nowoczesne oświetlenie, a także tablice informacyjne. Dzięki temu pasażerowie mogą oczekiwać na pociąg w komfortowych warunkach. Na perony łatwo mają dostać się podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się, czy z ciężkim bagażem. W ramach inwestycji za ponad 1,1 mln zł powstała również nowa nastawnia. To z niej dyżurny ruchu będzie zarządzał ruchem kolejowym na terenie LCS od Mławy do Montowa.