Spółka Laude nie zwalnia z ogłaszaniem ciekawych postępowań. Chce kupić cztery nowe sześcioosiowe elektrowozy. Takie produkuje polski Newag.
Laude Smart Intermodal ogłosiło zapytanie ofertowe na dostawę czterech sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych, w tym min. dwóch ze spalinowym modułem dojazdowym. Jak zaznacza spółka, dostarczone lokomotywy mają przyczynić się do rozwoju transportu intermodalnego. Szacunkowa wartość zamówienia to 14 193 937,42 euro netto; to ponad 75 mln zł brutto.
Elektrowozy mają posiadać systemy bezpieczeństwa wymagane przepisami na terenie Polski, system zasilania 3kV DC, układ osi Co-Co, system tłumienia drgań. haki cięgłowe o zwiększonej wytrzymałości 1 500 kN, sprzęgi o zwiększonej wytrzymałości 1 350 kN oraz kabinę maszynisty spełniająca normy bezpieczeństwa pracy i ergonomii.
Dragon faworytem
Lokomotywa ma mieć system zasilania oraz skrajnię zgodną z infrastrukturą kolejową w Polsce. wózki odpowiadające wymaganiom UIC w zakresie bezpieczeństwa jazdy i własności dynamicznych, moc min 5 MW, siłę pociągową 410 kN, zdolność prowadzenia składów o masie ok. 4 000 t bez masy lokomotywy. Nacisk na oś określono na 20t/oś, masę netto – max. 120 t, długość pojazdu ze zderzakami – max. 20 330 mm a szerokość pojazdu – max. 3 100 mm.
Faworytem do realizacji tego kontraktu jest Newag, który produkuje
sześcioosiowe Draogny zgodne z TSI. Producent rozpoczął produkcję dziesięciu elektrowozów ze środków własnych, a
osiem z nich znalazło już nabywców. "Rynek Kolejowy" potwierdził, że Newag zamierza wziąć udział w postępowaniu ogłoszonym przez Laude.
Trzy oferty na dwieście wagonówO zamówieniach Laude
informowaliśmy już kilkukrotnie. Kilka dni temu spółka otworzyła oferty w jednym z postępowań - na dostawę 200 sztuk 40’ wagonów specjalistycznych do przewozu kontenerów typu Sgmmns. Rosyjski UWC Trade oferuje realizację zamówienia za 11 mln euro i czas realizacji 48 tygodni, słowacka Tatravagonka chce 11,8 mln euro i oferuje dostawę w 60 tygodni. Konsorcjum Greenbriera z udziałem Wagonów Świdnica i Astra Rail zaoferowało aż 15,06 mln euro i czas realizacji do czerwca 2021 roku.