Wart 3 miliony złotych nowy przystanek Boguszów-Gorce Dzikowiec jest już gotowy. Wymyślony dla kilka dekad temu dla narciarzy będzie na razie obsługiwany przez pociągi weekendowe kursujące tylko latem.
Półtora roku temu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę wartą 3 miliony złotych na
budowę nowego przystanku na linii kolejowej nr 291 Boguszów-Gorce Wschód – Mieroszów. Jeżdżą tędy pociągi z Wrocławia do granicy państwa w Mezmesti i dalej do Ardspachu.
Kilkanaście pociągów w letnie weekendy
Podobnie jak w przypadku kilku innych inwestycji z programu przystankowego, nie brakuje tu kontrowersji: zaplanowany w latach 80tych przystanek znajduje się w środku lasu przy ośrodku narciarskim, a w chwili obecnej jednak pociągi Kolei Dolnośląskich kursują linią do Adrspachu tylko... latem. Skala połączeń jest mniej niż minimalna - to dwie pary kursów dziennie, wyłącznie w soboty i niedziele; w całym roku to w sumie raptem kilkanaście kursów. Warto dodać, że sąsiedni przystanek kolejowy na tej linii, Unisław Śląski, nie cieszy się popularnością; Koleje Dolnośląskie obsługują go w systemie "na żądanie". Samorząd województwa
był przeciwny budowie przystanku, wskazując najpierw na konieczność poprawy stanu samej linii.
Teraz przystanek jest już gotowy - zdjęcia prezentujemy
dzięki uprzejmości portalu walbrzych24.com. Rozkład jazdy będzie taki, jak przed jego budową.
Dolkom poprawi stan linii - rękami podwykonawcy
Co ciekawe należąca do PKP PLK firma Dolkom opublikowała w kwietniu informację o poszukiwaniu podwykonawcy do naprawy głównej toru (w wybranych lokalizacjach) na linii 291 między Boguszowem-Gorce a Mieroszowem. Celem prac ma być podniesienie prędkości z 30 do 70 km/h. Dodatkowo w 2024 ma zostać wykonany remont tunelu w Unislawiu. Dlaczego spółka sama nie wykona tych prac? - Zgodnie z zawartą umową między PLK a wykonawcą, Dolkom sp. z o.o., możliwa jest realizacja części prac przez podwykonawców. Spółka zamierza pozyskać podwykonawców w celu uzupełnienia własnego potencjału, z uwagi na kumulację realizacji wielu zadań w okresie trwania kontraktu na linii nr 291 - tłumaczy Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.
W ramach prac na trasie m.in. wymienione będą podkłady (w wybranych lokalizacjach na łącznym odcinku ok. 6,5 km), szyny (na łącznej długości ok. 2 km) i podsypka (na odcinku ok. 6 km). Jak dodaje przedstawiciel PLK, prace utrzymaniowe nie wpłyną na ruch kolejowy, bo poza letnimi weekendami nic tu nie jeździ.