Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łącznica Psary - Starzyny będzie dwutorowa. Jest umowa na projekt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łącznica Psary - Starzyny będzie dwutorowa. Jest umowa na projekt
fot. PKP IntercityZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK i Databout podpisały umowę na zaprojektowanie modernizacji trasy Psary – Starzyny – Kozłów. Dokumentacja ma być gotowa w II kwartale 2027. Efektem będzie wzrost przepustowości trasy Warszawa – Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową (CMK) i poprawa bezpieczeństwa.

Dokumentacja, na którą przetarg ogłoszono w sierpniu ubiegłego roku, będzie dotyczyła przebudowy torów na stacji Psary na Centralnej Magistrali Kolejowej, łącznicy Psary – Starzyny (linia 570) oraz odcinka Starzyny – Kozłów (linia 64 Kozłów – Koniecpol). Jest to trasa intensywnie wykorzystywana przez pociągi pomiędzy Krakowem a Warszawą (również najwyższych kategorii) oraz Łodzią.

Łącznica Psary – Starzyny o długości 2,753 km jest obecnie jednotorowa, co ogranicza przepustowość i może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Po przebudowie będzie miała dwa nowe tory dostosowane do prędkości 160 km/h (obecna prędkość maksymalna to 100 km/h). Połączenie nowych torów z CMK i linią 64 będzie bezkolizyjne – pociągi będą jeździły po wiaduktach. Na linii 570, podobnie jak na objętym zamówieniem odcinku linii 64 (Starzyny – Kozłów), mają zostać zamontowane nowe, komputerowe urządzenia samoczynnej blokady liniowej. Również one przyczynią się do zwiększenia przepustowości przy zachowaniu bezpieczeństwa.

Posterunek odgałęźny Starzyny zostanie całkowicie przebudowany. Jego nowy układ torowy umożliwi sprawne przejazdy pociągów od strony łącznicy. Będą działały tu nowoczesne urządzenia zdalnego sterowania.

– Stale rozwijamy Centralną Magistralę Kolejową, najważniejszą linię w kraju. Planowane inwestycje poprawią bezpieczeństwo i przepustowość, co przyniesie korzyści dla całej sieci kolejowej – mówi cytowany w komunikacie prasowym PKP PLK dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Krzysztof Pietras.

Wartość umowy na projekt i nadzór autorski to 5,62 mln zł netto (6,19 mln zł brutto). Jak informuje zarządca infrastruktury, inwestycja zostanie sfinansowana ze środków budżetu państwa ujętych w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 (z perspektywą do 2032). Prace budowlane zaplanowano na lata 2027-2029.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5