KZN Rail podsumowuje pierwszy pełny rok działalności operacyjnej. Przy okazji spółka przedstawiła dotychczasowe osiągnięcia oraz plany rozwoju.
W 2014 roku KZN Rail z Grupy KZN Bieżanów zabudował ponad 200 kolejowych i tramwajowych rozjazdów, skrzyżowań torów i blisko 11 kilometrów torów tramwajowych.
Taki wynik udało się firmie osiągnąć dzięki inwestycjom na węzłach rozjazdowych głównych magistrali w kraju: na linii kolejowej nr 1 (Częstochowa-Koluszki), CMK (stacja Szeligi) i magistrali kolejowej E30 (Bochnia). W sektorze miejskiej infrastruktury szynowej najważniejszymi realizacjami są łódzka trasa W-Z, ul. Mogilska w Krakowie i toruńska trasa średnicowa a także prace torowe na zajezdni w Olsztynie, gdzie system tramwajowy dopiero powstaje.
– Zgodnie z naszymi przewidywaniami zapotrzebowanie na usługi związane z zabudową konstrukcji rozjazdowych jest bardzo wysokie. To napędzało nasz portfel zamówień w ubiegłym roku – podkreśla. podkreśla Grzegorz Leszczyński prezes KZN Rail.
– Korzystając z potencjału całej Grupy KZN Bieżanów, już wkrótce zaproponujemy naszym klientom usługi związane z logistyką rozjazdów oparte na innowacyjnym systemie transportu i rozładunku całych bloków rozjazdowych opracowanym przez spółkę-matkę Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” – podkreśla Aleksander Furtak, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji kontraktów KZN Rail
W ostatnim roku spółka intensywnie rozwijała swój park maszynowy. Pozwala on KZN Rail zupełnie samodzielnie wykonywać zadania związane z różnego rodzaju infrastrukturą szynową. Dzięki dobremu zapleczu technicznemu wydzielone ekipy wykonawcze i spawalnicze są w stanie niemal natychmiastowo reagować na zgłoszenia dotyczące specjalistycznego montażu, wieloetapowych odbiorów kolejowych, usuwania awarii czy skutków wykolejeń.
KZN Rail jest kontynuatorem działalności Oddziału Robót Zewnętrznych Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”, działającego w latach 2005-2013.