Półtorej setki rozjazdów dostarczy KZN Bieżanów dla Porr na potrzeby modernizacji LOT-u C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Co trzeci zostanie dostarczony w nowoczesnej technologii blokowej.
Przed tygodniem Porr podpisał z PKP PLK wartą 1,24 mld złotych
umowę na modernizację odcinka LOT C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Teraz wykonawca zabezpieczył dostawy rozjazdów kolejowych dla tej inwestycji, podpisując podczas targów Trako umowę na dostawę niespełna 150 rozjazdów. Wyprodukuje je i dostarczy KZN Bieżanów. Umowa warta jest kilkadziesiąt milionów złotych.
Co trzeci w blokach
Co warte podkreślenia, ponad jedna trzecia rozjazdów z tej puli zostanie dostarczona na plac budowy w blokach – w pełni zmontowana i gotowa do natychmiastowej zabudowy, dzięki wykorzystaniu
systemu Switcher. Gwarantuje to wyższą jakość i krótszy czas montażu. Duży, w porównaniu do innych kontraktów udział tej technologii oznacza, że rozjazdy w blokach zostaną zamontowane we wszystkich miejscach kluczowych dla skrócenia czasu przejazdu, przede wszystkim w torach głównych.
– Ten kontrakt ma dla nas znaczenie, nie tylko ze względu na wymierną wartość finansową, ale przede wszystkim dlatego, że równomiernie wykorzystuje nasz potencjał. Zarówno ten związany z samą produkcją, jak i zaawansowaną logistyką bloków rozjazdowych, realizowaną z wykorzystaniem innowacyjnego systemu Switcher – mówił w trakcie podpisania kontraktu Rafał Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.
– Co dla mnie ważne, kontrakt pozwoli usprawnić ruch towarowy na sieci kolejowej. Od wielu miesięcy zwracam uwagę, że po usprawnieniu infrastruktury dedykowanej przewozom pasażerskim, która następowała w ostatnich latach, jak najszybciej musimy usprawniać tę dedykowaną przewozom towarowym. Zwiększenie przepustowości głównych magistral towarowych; poprawa dostępu do portów, przejść granicznych i terminali wewnątrz kraju; budowa dodatkowych łącznic, torów czy mijanek; to wszystko pozwoli lepiej wpiąć naszą kolej w system globalnego tranzytu towarów i czerpać stąd zyski na kolejne inwestycje – podkreślał prezes KZN Bieżanów.
Dostawcy ważni dla wykonawców
– W budownictwie kolejowym w Polsce Porr działa od 9 lat. Należymy już do czołówki firm realizujących kontrakty w Polsce. Nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie mieli dobrych, wiarygodnych podwykonawców i dostawców. Jednym z najważniejszych jest właśnie KZN Bieżanów – dodał Siegfried Weindok, członek zarządu spółki Porr.
– Chcę podkreślić, że podpisane w ostatnim czasie umowy między PKP PLK a firmami wykonawczymi, na realizację dużych kontraktów modernizacyjnych – m.in. dojazd do portów morskich, magistrala węglowa czy magistrala E59; pozwoli w najbliższych miesiącach ożywić rynek kolejowy. Dla realizacji zakresu rzeczowego Krajowego Programu Kolejowego konieczne jest utrzymanie tego trendu – dodał Leszczyński.