– Połączenie ministerstwa infrastruktury z ministerstwem rozwoju kompletnie się nie sprawdziło. Rozdzielenie ich na dwa odrębne podmioty jest niezbędne – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Jerzy Kwieciński, nowy wiceminister rozwoju w rządzie Beaty Szydło.
Beata Szydło przedstawiła wczoraj swoich kandydatów na szefów resortów, jednak zmiany kadrowe w polskim rządzie to niejedyne, jakie czekają kraj w najbliższym czasie. Zmieni się również struktura ministerstw – duże zainteresowanie budzi nowe superministerstwo rozwoju regionalnego. Na jego czele stanie Mateusz Morawiecki, aktualny prezes zarządu Banku Zachodniego WBK, syn opozycjonisty z okresu PRL, Kornela Morawieckiego. Stanowisko wiceministra rozwoju regionalnego ma objąć Jerzy Kwieciński, dotychczasowy szef resortu ds. rozwoju regionalnego Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC oraz były wiceminister rozwoju regionalnego w latach 2005-2008.
MIR zostało utworzone w 2013 roku jako połączenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz organów Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Teraz MRR zostanie wydzielone z dotychczasowego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które będzie stopniowo wygaszane. Formalnie zniknie również dotychczas odrębny resort gospodarki, którego kompetencje przejmie ministerstwo rozwoju. – Rozdzielenie ministerstw rozwoju i infrastruktury jest niezbędne – ocenia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” nowy wiceminister rozwoju regionalnego, Jerzy Kwieciński.
– Połączenie ministerstw kompletnie się nie sprawdziło. Osoby, które zajmowały się infrastrukturą, rozpraszały się na rozwój regionalny i politykę rozwoju; polityka rozwoju w ostatnich miesiącach była jednak zupełnie zaniedbana, czego efektem jest grożące nam teraz niewykorzystanie potężnych pieniędzy unijnych. Dwa obszary zostały połączone i ani jeden nie jest z tego zadowolony, ani drugi – mówi nam nowy wiceminister.
Jerzy Kwieciński tłumaczy, że problemy, związane z podziałem kompetencji na dwa nowe podmioty, nie powinny się pojawić. W Ministerstwie Rozwoju skoncentrowane będą: polityka rozwoju, zarządzanie i koordynacja nowych funduszy europejskich oraz cała część gospodarcza. Resort infrastruktury stanie się osobnym organem.
Decyzję o utworzeniu superministerstwa pozytywnie ocenia również Maciej Grelowski, minister infrastruktury Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC. Więcej na ten temat przeczytasz na portalu RynekInfrastruktury.pl.
Czytaj też: