8 sierpnia Koleje Wielkopolskie włączyły do eksploatacji pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa 2, czyli zmodyfikowany pojazd 36WEhd, który został wyposażony w dwusystemowy napęd. Przebudowę przejdą również pozostałe spalinowe pociągi, który przewoźnik posiada łącznie 6 sztuk.
O tym, że pierwszy wielkopolski Impuls został już przebudowany do wersji dwutrakcyjnej i jest gotowy do służby,
pisaliśmy kilka dni temu. Dzisiaj, 8 sierpnia, odbyła się jego oficjalna prezentacja na Dworcu Letnim w Poznaniu.
– Jesteśmy dumni z tego, że możemy pochwalić się zmodyfikowanym pojazdem Kolei Wielkopolskich – powiedział Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego – Z tego miejsca pragnę podziękować i pogratulować zarządowi spółki Koleje Wielkopolskie – dodał.
Szymon Wiśniewski, maszynista instruktor, omówił techniczne aspekty pojazdu Wyjaśnił proces przełączania z trakcji spalinowej na elektryczną, prezentując zalety tej modyfikacji, takie jak zwiększona prędkość (do 160 km/h), elastyczność w obsłudze różnych tras oraz ekologiczny charakter. Zebrani goście mogli dokładnie obejrzeć cały proces przemiany pojazdu ze spalinowego w elektryczny. Pracownicy spółki Koleje Wielkopolskie zaprosiły uczestników spotkania na krótką wycieczkę, podczas której mogli sami ocenić efekty wprowadzonych modyfikacji. – Nowatorski Impuls to pierwszy polski pojazd szynowy, który posiada zarówno napęd elektryczny, jak i spalinowy – powiedział Marek Nitkowski, prezes zarządu spółki Koleje Wielkopolskie – Zastosowanie innowacyjnej technologii sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu znacznie wzrasta. W zależności od potrzeb, pojazdy hybrydowe będą mogły obsługiwać wszystkie siedemnaście odcinków linii, po których kursują nasze pociągi – dodaje.
Pozostałe pojazdy 36WEhd zostaną zmodyfikowane do końca 2023 roku.