Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kutno – Toruń: Dwa pociągi tuż po sobie i wielogodzinne dziury

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kutno – Toruń: Dwa pociągi tuż po sobie i wielogodzinne dziury
fot. KOLEJ77, sm42.pl
Na międzywojewódzkiej trasie z Kutna do Torunia znów doszło do sytuacji, w której kolejne pociągi regionalne odjeżdżają w niewielkich odstępach czasu, podczas gdy w innych porach dnia na połączenie trzeba czekać nawet kilka godzin. Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego tłumaczy to robotami torowymi prowadzonymi przez PKP PLK. Przyznaje też, że rozkład jazdy mocno odbiega od optymalnego.

Problem nierównomiernego rozłożenia odjazdów w ciągu doby na trasie z Kutna do Torunia pojawił się niedługo po uruchomieniu połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej relacji Łódź – Toruń. Wówczas był on najwyraźniejszy w dni wolne w kierunku Kutna, gdy popołudniowe odjazdy pociągów Polregio z Bydgoszczy do Kutna i ŁKA z Torunia do Łodzi niemal się pokrywały, podczas gdy w ciągu całej doby zaplanowano jedynie trzy pary połączeń finansowanych z kasy samorządów. Wraz z wejściem w życie marcowej korekty rozkładu jazdy sytuacja częściowo się powtórzyła, tym razem przede wszystkim w dni robocze.

Półgodzinny odstęp pomiędzy kursami ŁKA i Regio

– Dla komfortu podróżnych założyliśmy kursowanie pociągów na trasie z Kutna do Torunia w równomiernych odstępach czasowych, w tym w odsunięciu od pociągów ŁKA uruchamianych przez województwo łódzkie – mówi Wiktor Plesiński, zastępca dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W praktyce jednak dochodzi do swoistych kumulacji, np. kolejne pociągi regionalne odjezdżają z Kutna o 12.48 i 13.27. Równocześnie rankiem, od ok. 5.00 do ok. 11.00, w rozkładzie nie ma ani jednego kursu.

Organizator przewozów tłumaczy, że jego założenia co do godzin odjazdów zostały istotnie zmienione przez PKP Polskie Linie Kolejowe. – To do PLK należą ostateczne decyzje co do kształtu rozkładu – podkreśla nasz rozmówca, dodając, że zarządca infrastruktury wciąż prowadzi prace remontowe pomiędzy Kutnem a Toruniuem oraz na przebudowywanej z dużym opóźnieniem stacji Kutno. Kursowanie dwóch pociągów w odstępie ok. pół godziny ma więc wynikać z uwarunkowań ruchowych, a nie z braku komunikacji pomiędzy urzędami marszałkowskimi czy z celowych decyzji któregoś z województw.

Sytuacja daleka od optymalnej

– Takie rozwiązanie oczywiście nie zaspokaja potrzeb podróżnych oraz nas jako zlecających przewozy – ocenia UMWKP. Samorząd zlecił więc operatorowi, Polregio, zawnioskowanie do PLK o ponowną konstrukcję rozkładu z uwzględnieniem większych odstępów pomiędzy kolejnymi odjazdami. PLK poinformowała jednak spółkę o braku możliwości organizacji ruchu w zgodzie z pierwotnymi założeniami województwa kujawsko-pomorskiego.

Mocno opóźniona modernizacja stacji Kutno powoli dobiega końca. Zgodnie z zapowiedziami PLK od połowy tego roku remont ma już nie wiązać się z powstawaniem utrudnień dla podróżnych. Istnieje więc nadzieja na uregulowanie sytuacji na trasie do Torunia, na której pasażerowie muszą liczyć się od lat z bardzo dużymi regularnymi zmianami w ofercie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Kujawy kupują kolejne EZT. Maksymalnie 7 jednostek

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Kujawy kupują kolejne EZT. Maksymalnie 7 jednostek

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5