Partnerzy serwisu:
Biznes

Kujawsko-pomorskie zrywa rozmowy z Arrivą [Komentarz Polregio]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
29-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kujawsko-pomorskie zrywa rozmowy z Arrivą [Komentarz Polregio]
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Podczas obrad sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego urząd marszałkowski poinformował, że nie będzie kontynuował rozmów o powierzeniu przewozów od grudnia z Arrivą. Przewoźnik jest zaskoczony. Jego pracę miałoby przejąć Polregio.

Dziś (29 listopada) podczas obrad sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego urząd marszałkowski przedstawił informację na temat przygotowań do nowego rozkładu jazdy. Jak grom z jasnego zadziałała wiadomość, że nie będą kontynuowane rozmowy o powierzeniu przewozów od grudnia z Arrivą. Powierzenie jest konieczne, bo opóźniony o ponad dwa lata przetarg na wybór przewoźników kolejowych jest daleki od rozstrzygnięcia, a w grudniu kończą się umowy z Polregio i Arrivą.

Arriva zaskoczona zerwaniem rozmów

Rzeczniczka Arrivy Joanna Parzniewska podkreśla, że przewoźnik nie wycofał się z rozmów o powierzeniu przewozów. – Jesteśmy zaskoczeni informacją przedstawioną na obradach sejmiku. Przygotowywaliśmy się do kolejnej tury negocjacji, która była zaplanowana na dziś – podkreśliła rzeczniczka w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym"

Według nieoficjalnych informacji dotychczasową pracę Arrivy ma wykonywać Polregio. Problem w tym, że w ciągu niecałych dwóch tygodni, które zostały do zmiany rozkładu, nie da się zorganizować dodatkowego taboru, wyzwaniem będą też obsady i bazy. Polregio dysponuje bazami w Bydgoszczy i Toruniu, natomiast Arriva ma bazy m.in. w Tucholi i Grudziądzu. O Ile jeszcze w przypadku zachodniej części województwa – można sobie wyobrazić, że obsługa odbywałaby się z wykorzystaniem bazy Polregio w Chojnicach (zakład pomorski, ale tuż przy granicy z woj. kujawsko-pomorskim), o tyle w przypadku Grudziądza problem z brakiem bazy Polregio byłby bardzo duży.

Co dalej? 


Trzeba pamiętać, że kujawsko-pomorski zakład Polregio nie posiada ani jednego pojazdu spalinowego (za to Arriva dysponuje 10 dwuczłonowymi szynobusami; samorząd wojewódzki jest właścicielem 13 jednoczłonowych szynobusów i 5 wagonów doczepnych, które aktualnie użytkuje Arriva). Dlatego w pierwszym okresie zamiast pociągów, na części linii mogą pojawić się autobusy. Podczas obrad padła informacja, że oprócz taboru własnego Polregio oraz urzędu marszałkowskiego (13 szynobusów) wykorzystany zostanie tabor SKPL; miałby on być jednak dostępny dopiero od kwietnia. Do tego czasu m.in. połączenia Bydgoszcz – Chełmża miałyby obsługiwać autobusy.

Czekamy na komentarz Urzędu Marszałkowskiego w tej sprawie. Kilka dni temu w “Gazecie Pomorskiej” marszałek Piotr Całbecki podkreślał, że rozmawia z Polregio oraz Arrivą i “ostateczne decyzje, o tym jak zorganizowany zostanie transport od 12 grudnia, zapadną wkrótce”; dodał, że finansowanie na organizację przewozów kolejowych w 2022 roku zostało znacznie zwiększone. – Na naszych torach nie wydarzy się nic, co mogłoby zaniepokoić pasażerów – zapewnił marszałek Piotr Całbecki.

Aktualizacja: Komentarz Polregio

– Zgodnie z prośbą Urzędu Marszałkowskiego złożyliśmy ofertę na obsługę pakietu spalinowego. W przypadku podpisania umowy, w pierwszej kolejności zajmiemy się przeglądem odstawionych pojazdów SA106, które należą do Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W dalszej kolejności planujemy poszerzenie floty taboru spalinowego, który umożliwi nam obsługę rozkładu przygotowanego przez Urząd Marszałkowski. Zabiegamy o to, żeby połączenia były jak najwygodniejsze dla pasażerów – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

– Mamy nadzieję, że przejęcie przez Polregio obsługi tras niezelektryfikowanych pozwoli zracjonalizować koszty obsługi połączeń w województwie kujawsko-pomorskim. Polregio, jako największy przewoźnik pasażerski w Polsce może osiągnąć najniższy koszt krańcowy przewozów, który umożliwia stworzenie konkurencyjnej oferty dla przewozów regionalnych. Cieszę się, że nasz program inwestycyjny przekonuje do rozszerzenia współpracy z nami kolejne województwa – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Podkarpackie: Będzie przetarg na przewozy kolejowe

Biznes

Podkarpackie: Będzie przetarg na przewozy kolejowe

Michał Szymajda 31 marca 2023

Całbecki zapowiada rychłe ogłoszenie przetargu na przewozy kolejowe

Prawo i polityka

Znamy szczegóły kujawsko-pomorskiego przetargu na przewozy kolejowe

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Podkarpackie: Będzie przetarg na przewozy kolejowe

Biznes

Podkarpackie: Będzie przetarg na przewozy kolejowe

Michał Szymajda 31 marca 2023

Całbecki zapowiada rychłe ogłoszenie przetargu na przewozy kolejowe

Prawo i polityka

Znamy szczegóły kujawsko-pomorskiego przetargu na przewozy kolejowe

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5