Województwo kujawsko-pomorskie ogłosiło właśnie przetarg na zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają mieć cztery człony i rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Na dostawy przewidziano maksymalnie 420 dni od dnia podpisania umowy.
Województwo kujawsko-pomorskie właśnie ogłosiło przetarg na zakup 5 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają przyjechać do zamawiającego w ciągu 420 dni od dnia podpisania umowy. Poza dostawą pojazdów, przetarg obejmuje także asystę techniczną dla każdego z pociągów przez okres pięciu lat od dnia dostawy.
5 pociągów z 4 członami każdy
Region chce kupić pięć 4-członowych elektrycznych pociągów (a więc takich, jak posiadane już przez województwo Elfy), które będą w stanie osiągać prędkość 160 km/h. Pojazdy mają mieć do 80 metrów długości i będą zabierać na pokład co najmniej 435 pasażerów, z czego minimum 150 na miejscach siedzących. We wnętrzu zaplanowano wyłącznie drugą klasę w wariancie bezprzedziałowym, a każdy segment pojazdu ma mieć po 2 pary drzwi wejściowych, tak, aby na każdej ze stron pociągu było ich łącznie 8.
EZT mają być wyposażone w wózki Jacobsa, a także asynchroniczne silniki o mocy minimum 500 kW. Pociągi mają mieć także dwie przetwornice napięcia oraz dwa pantografy. Nowe pojazdy mają mieć także możliwość łączenia z drugim, identycznym pojazdem w celu jazdy w trakcji wielokrotnej, a także łączenia się z taborem wyposażonym w sprzęgi typu Scharfenberga.
Oświetlenie LED i miejsce dla obsługi pociągu
W pociągach procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziału pasażerskiego ma wynosić minimum 80%. W całym pojeździe przewidziano oświetlenie LED, a także miejsca dla obsługi pociągu na obu końcach składu, zaraz za przedziałem maszynowym. Ma się w nich znaleźć składany stolik, czy też mikrofon. Pociągi mają móc przewozić osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, a także 4 rowery w jednym ze skrajnych członów pociągu.
W pojazdach przewidziano montaż śmietniczek, wejść USB (min. 1 na każdy przedsionek pojazdu), wieszaków na ubrania oraz gniazdek elektrycznych (minimum 4 na człon). EZT będą także wyposażone w system informacji pasażerskiej (wewnętrzny oraz zewnętrzny), a także system monitoringu oraz zliczania pasażerów. Przewidziano także system rozkładu jazdy oraz internet bezprzewodowy i nagłaśniający. W pociągach będzie klimatyzacja i ogrzewanie, a także defibrylator. Pojazdy mają być wyposażone w ECTS drugiej generacji.
Oferty do 31 marca
Startować mogą producenci, którzy w przeciągu pięciu ostatnich lat dostarczyli minimum 2 elektryczne zespoły trakcyjne, które były co najmniej dwuczłonowe i zdolne osiągać minimum 160 km/h. Ponadto producent świadczył usługę przeglądów wspomnianych powyżej ezetów, na poziomie P3 lub wyższym, przez okres co najmniej 2 lat.
Oferty w postępowaniu można składać do 31 marca 2022 roku, a o wyborze zdecydują cena, w 60%, a także termin realizacji, który ma wagę 40%. Zakup jest realizowany ze środków unijnych, z RPO regionu na lata 2014-2020.
Przypomnijmy, że jeśli regionowi uda się pozyskać środki z Polskiego Ładu, to samorząd może także dokupić kolejne elektryczne jednostki. O tym, a także o tym gdzie mogą pomóc nowe elektryczne pociągi
pisaliśmy w tym miejscu.