Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego ponownie ogłosił przetarg na naprawę parowozu OL49-3 wraz z tendrem 25D49-3 na piątym poziomie utrzymania.
Przedmiotem zamówienia jest naprawa parowozu OL49-3 wraz z tendrem 25D49-3 na poziomie piąteym wraz z uzupełnieniem brakujących części. - Do styczniowego przetargu nie wpłynęła żadna oferta, dlatego powtarzamy postępowanie przetargowe - poinformował "Rynek Kolejowy" Bartosz Nowacki, dyrektor marszałkowskiego Departamentu Transportu Publicznego.
Lokomotywa spalinowa SM41-111 i wyprodukowany w 1951 roku parowóz Ol49-3, a także cztery muzealnej dziś wartości wagony zostały kupione z wolnej ręki od spółki PKP Cargo za niecałe 313 tysięcy złotych. Zakup i odnowa zabytkowego taboru jest pierwszym etapem projektu kujawsko-pomorskiej kolei turystycznej. Etapem drugim będzie odnowa dworców i zabudowań stacyjnych wzdłuż trasy Toruń-Brodnica z przeznaczeniem na hoteliki, restauracje, sklepy z rękodziełem i minimuzea. Szacowany koszt przedsięwzięcia, możliwego dzięki środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, to 12 milionów złotych.
- Przedłużająca się procedura przetargowa nie wpływa znacząco na opoźnienie realizacji projektu rewitalizacji trasy kolejowej Toruń-Brodnica - zapewnił Nowacki.