Nie ma przeszkód formalnych, by nowe jednostki zakupione przez województwo kujawsko-pomorskie wjechały do Kutna. Samorząd tego regionu zapowiedział więc długo oczekiwane zmiany w rozkładzie jazdy na międzywojewódzkiej trasie. Mają one wejść w życie w czerwcu.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom grudniowa zmiana rozkładu jazdy nie przyniosła rozszerzenia oferty połączeń organizowanych przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na linii nr 18 wybiegającej z Kutna w stronę Włocławka i Torunia. Liczba kursów nie wzrosła z trzech do anonsowanych pięciu par. Władze regionu poinformowały jednak, że czwarta para pociągów Regio do Kutna pojawi się w marcu, gdy zmienią się uwarunkowania związane z modernizacją węzłowej stacji.
Docelowa oferta od czerwcaPodróżni mają otrzymać możliwość dojazdu bardzo wczesnym rankiem z Kalisk Kujawskich do Kutna. Ok. 5:00 z węzła wyjedzie natomiast nowy pociąg do Bydgoszczy, który zastąpi kurs realizowany dziś w krótszej relacji z Kalisk Kujawskich. W rozkładzie nie pojawi się natomiast wówczas planowany wcześniej kurs wyjeżdżający o ok. godzinę później. Nie oznacza to jednak rezygnacji z jego finansowania. zapewniły nas służby prasowe samorządu.
Województwo planowało bowiem wydłużyć również trasę pociągu, który aktualnie rozpoczyna bieg w Kaliskach Kujawskich przed 7:00. – Na przeszkodzie stanęły uwarunkowania techniczne w postaci remontu stacji Kutno – mówi Wiktor Plesiński, zastępca dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Stwierdził także, że jeśli modernizacja zostanie zakończona, kurs będzie uruchomiony w czerwcu. Zarządca infrastruktury, PKP PLK, zapowiedział niedawno, że właśnie w tym miesiącu zakończą się odczuwalne dla pasażerów utrudnienia związane z trwającą przebudową.
Do Kutna mogą dojechać nie tylko EN57Na przeszkodzie do wydłużenia połączenia mogły stanąć jednak także kwestie taborowe. Kurs realizowany jest bowiem nowymi jednostkami trakcyjnymi zakupionymi z wykorzystaniem środków unijnych, a warunki uzyskania dotacji wskazywały pierwotnie na konieczność eksploatacji pojazdów wyłącznie w granicach województwa. – Uzyskaliśmy zgodę na odstępstwo od pierwotnych założeń projektu – poinformował nas jednak przedstawiciel UMWKP.
Jednostki 22Weg (chodzi o Elfy 2, o
których więcej piszemy tutaj) mogą teraz obsługiwać połączenia kończące się w promieniu 30 km od granic województwa kujawsko-pomorskiego. Leżący na terenie administracyjnego regionu łódzkiego węzeł Kutno spełnia te wymagania. Nie ma więc formalnych przeszkód, które uniemożliwiałyby wydłużenie biegu wspomnianego kursu.