PKP Intercity chce zbadać oczekiwania pasażerów względem nowego taboru przed kupieniem 38 pociągów piętrowych. Ma się tym zająć zewnętrzna firma, ale pierwsze postępowanie na jej wybór spaliło na panewce.
PKP Intercity rozpoczęło przygotowanie do zakupu aż 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi (oraz ich utrzymaniem).
Konkurs prowadzony jest w w trybie dialogu konkurencyjnego. W prowadzonym w ubiegłym roku dialogu technicznym
wzięło udział 9 producentów.
– PKP Intercity zależy na tym, by wyposażenie i organizacja przestrzeni w wagonach była jak najlepiej dostosowana do potrzeb różnych grup klientów. Rozwiązania projektowane będą w sposób całościowy zapewniający pozytywne doświadczenia w oparciu o kluczowe punkty ścieżki pasażera kolejowego. PKP Intercity planuje realizację badania potrzeb grup klientów w kontekście rozwiązań dla nowego taboru typu push-pull, co pozwoli w pełni poznać oczekiwania stawiane przed pociągami w niedalekiej przyszłości – poinformowało podczas wszczęcia postępowania biuro prasowe PKP Intercity. I przetarg na wykonanie tych badań został już ogłoszony przez przewoźnika, ale nie udało się go rozstrzygnąć.
Postępowanie, jako prowadzone w oparciu o procedury własne, a nie ustawę prawo zamówień publicznych, zostało unieważnione bez podania przyczyny. - Postępowanie w sprawie wykonania badania potrzeb kluczowych grup pasażerów w kontekście podróżowania taborem typu push-pull będzie powtórnie ogłoszone. Unieważnienie dotychczasowego i wszczęcie nowego postępowania nie wpłynie na przyjęty harmonogram planowanego zakupu taboru - zapewnia Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
[Aktualizacja] Jest drugie postępowaniePKP Intercity ogłosiło właśnie drugi przetarg na przeprowadzenie badania preferencji pasażerów. Postępowanie będzie dwuetapowe - w drugim etapie nastąpią negocjacje cenowe. O wyborze wykonawcy zdecyduje jednak przede wszystkim ocena merytoryczna (aż 60% punktów). Za termin realizacji będzie można uzyskać 10% punktów, a za cenę - 30%. Merytorycznie oceniane będą metody i techniki badawcze, spójność koncepcji badania oraz propozycja grup badanych osób. Maksymalny termin realizacji całego projektu (tj.: do momentu otrzymania raportu końcowego) nie może być dłuższy niż 60 dni kalendarzowych.