Tramwaje Warszawskie chcą przeprowadzić kompleksową wymianę taboru technicznego. W ogłoszonym przetargu na dostawę sześciu tramwajów technicznych i dwóch doczep wpłynęły dwie oferty.
Przetarg Tramwajów Warszawskich oznacza zupełną zmianę filozofii i podejścia względem pojazdów specjalistycznych. Do tej pory tabor techniczny spółek tramwajowych składał się głównie ze starych, przerobionych wagonów pasażerskich. – Aktualnie eksploatowane wagony techniczne powstały na bazie tramwaju typu K i zostały wyprodukowane w ubiegłym wieku. Tramwaje te są już mocno wyeksploatowane i wymagają napraw. W przypadku jakiejkolwiek awarii trudno jest też o części zamienne. Dlatego tramwaje te będą stopniowo wycofywane z ruchu – wyjaśniał nam Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
W postępowaniu na dostawę na dostawę sześciu tramwajów technicznych i dwóch doczep wpłynęły dwie oferty. Tańszą, opiewającą na kwotę ok. 21,7 mln zł brutto, złożyła firma ZPS ze Stargardu Szczecińskiego. Spółka specjalizuje się w produkcji i naprawie maszyn do utrzymania sieci trakcyjnej kolejowej, tramwajowej. ZPS dostarczał już lokomotywę manewrową dla warszawskiego metra. Druga z kolei była firma FPS Cegielski z Poznania z kwotą ok. 23,2 mln zł brutto. Obie oferty mieszczą się w założonym przez Tramwaje Warszawskie kosztorysie (ok. 24 mln zł brutto). O wyborze zadecyduje najniższa cena.
Wyłoniony wykonawca w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy będzie musiał dostarczyć sześć tramwajów technicznych z napędem energoelektronicznym z pługami odśnieżnymi. Oferent powinien dostarczyć także dwa wagony doczepne bierne (przyczepy) – jeden krótki do przewozu materiałów sypkich i jeden długi do przewozu materiałów służących do budowy i remontów torowisk (w tym szyn o długości 18 metrów, wystających poza przyczepę). Dostarczone tramwaje – o długości od 12,5 do 14 m – mają być dwukierunkowe, z możliwością łączenia w dwuwagonowe składy. Ich podstawowym celem jest obsługa, naprawa, utrzymanie infrastruktury torowej, łącznie z odśnieżaniem torowisk, przewozem i zasilaniem specjalistycznego sprzętu, transportem ładunków oraz niezbędnej załogi.
Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl