PKP Intercity zamierza wydzierżawić kolejne spalinowe zespoły trakcyjne. Pojazdy zastąpią czeskie lokomotywy z wagonami, które bardzo często zastępowane są autobusami na trasie z Krakowa do Jeleniej Góry przez Nysę.
PKP Intercity od grudnia 2020 roku podjęło współpracę z SKPL i dzierżawi od przewoźnika spalinowe zespoły trakcyjne (na innych zasadach partnerzy działali razem już wcześniej), które bez większych problemów kursują w relacji Kraków – Zagórz (
w sezonie letnim zajeżdżały także do Uherzec i Łupkowa). Teraz państwowy operator zamierza obsługiwać spalinowymi zespołami trakcyjnymi także inne relacje. Właśnie ogłoszony został przetarg na obsługę szt relacji Kraków – Zagórz/Łupków (istniejącej już obecnie), Kraków – Nysa – Jelenia Góra, oraz bardzo ciekawej łączonej trasy Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto w soboty i niedziele. Pociągi miałyby być uruchamiane od grudnia przez rok.
- Wykonawca zobowiązany będzie do wydzierżawienia pojazdów wraz z zapewnieniem ich utrzymania, wykonywania zamówienia zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy, przy zachowaniu określonych wymagań ilościowych, jakościowych i technicznych oraz wyrażenia zgody na oklejenie pojazdu przez zamawiającego zgodnie z jego projektem i bez konieczności powrotu do malowania pierwotnego po zakończeniu obowiązywania umowy – czytamy w specyfikacji zamówienia PKP Intercity, które do obsługi zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie, udostępni właścicielowi pojazdów także kanał rewizyjny w krakowskiej bazie.
Oferty w przetargu można składać do 22 października. Spalinowe zespoły trakcyjne do Kłodzka i Jeleniej Góry miałyby zacząć kursować z Krakowa 13 grudnia 2021.